СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ В СИСТЕМІ КОРПОРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ: ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Анотація
У статті розглянуто економічний механізм соціальних гарантій у системі корпоративної відповідальності будівельних компаній. В умовах ринкової економіки та зростаючої глобалізації бізнесу зростає значення соціальної відповідальності підприємств, зокрема будівельної галузі, яка є важливою складовою економічної та соціальної інфраструктури країни. У статті проаналізовано основні аспекти формування та функціонування економічного механізму, спрямованого на забезпечення соціальних гарантій працівників і суспільства в цілому. Визначено основні складові економічного механізму, до яких віднесено фінансові, правові та організаційні інструменти забезпечення соціальних прав працівників та реалізації соціально відповідальних ініціатив підприємств. Зокрема, автор розглядає, як будівельні компанії можуть впливати на покращення соціально-економічного становища своїх працівників через ефективні механізми корпоративної відповідальності, включаючи забезпечення належних умов праці, соціальних пільг, безпеки та гігієни праці. У дослідженні також звертається увага на інтеграцію соціальних стандартів у бізнес-моделі підприємств, що дозволяє досягти сталого розвитку як підприємств, так і суспільства в цілому. Досліджено роль будівельних підприємств у забезпеченні гідних умов праці, підтримці соціальної стабільності та розвитку людського капіталу. Запропоновано модель економічного механізму соціальних гарантій, яка включає фінансові та нефінансові інструменти забезпечення відповідальності перед працівниками. Крім того, досліджено правові аспекти корпоративної відповідальності, вплив державного регулювання на соціальні гарантії та роль соціального діалогу між підприємствами та державними інституціями. Проаналізовано взаємозв'язок між корпоративною відповідальністю та економічною стійкістю підприємств будівельної галузі, а також вплив соціальних гарантій на підвищення продуктивності праці та покращення репутації компанії. Визначено, що впровадження ефективних механізмів соціальних гарантій не тільки покращує репутацію підприємств, а й сприяє підвищенню їх конкурентоспроможності на ринку. Надано рекомендації щодо вдосконалення економічного механізму соціальних гарантій для підвищення соціальної захищеності працівників та сталого розвитку будівельних підприємств.
Посилання
Ахновська І.О., Лепіхова О.Ю. Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України. Економiка i органiзацiя управлiння. 2016. № 1 (21). С. 36–44.
Баюра Д. Розвиток соціально відповідального корпоративного управління в контексті узгодження інтересів стейкхолдерів. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2017. № 4. С. 39–44.
Гарбар Ж.В., Мазур К.В., Мостенська Т.Г. Корпоративне управління та соціальна відповідальність. Корпоративна соціальна відповідальність: навчальний посібник. Вінниця : ВНАУ, 2020. 228 с
Ashrafi M., Magnan G. M., Adams M., Walker T. R. Understanding the conceptual evolutionary path and theoretical underpinnings of corporate social responsibility and corporate sustainability. Sustainability. 2020. № 12 (3). 760 p.
Bowen H.R. Social Responsibilities of the Businessman. University of Iowa Press. 2013. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctt20q1w8f.
Carroll A.B. Carroll’s pyramid of CSR: taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility. 2016. № 1 (1). DOI: https://doi.org/10.1186/s40991-016-0004-6.
Renouard C., Ezvan C. Corporate social responsibility towards human development: A capabilities framework. Business Ethics: A European Review. 2018. № 27 (2). P. 144‒155.
Akhnovska I. O., Lepikhova O. Yu. (2016) Mekhanizm vprovadzhennia korporatyvnoi sotsialnoi vidpovi-dalnosti na pidpryiemstvakh Ukrainy. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, no 1 (21), pp. 36–44.
Baiura D. (2017) Rozvytok sotsialno vidpovidalnoho korporatyvnoho upravlinnia v konteksti uzghodzhennia interesiv steikkholderiv. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, no. 4, pp. 39–44.
Harbar Zh. V., Mazur K. V., Mostenska T. H. (2020) Korporatyvne upravlinnia ta sotsialna vidpovidalnist. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: VNAU. 228 p.
Ashrafi M., Magnan G. M., Adams M., Walker T. R. (2020) Understanding the conceptual evolutionary path and theoretical underpinnings of corporate social responsibility and corporate sustainability. Sustainability, no. 12 (3), 760 p.
Bowen H. R. (2013) Social Responsibilities of the Businessman. University of Iowa Press. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctt20q1w8f
Carroll A. B. (2016) Carroll’s pyramid of CSR: taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility, no. 1 (1). DOI: https://doi.org/10.1186/s40991-016-0004-6
Renouard C., Ezvan C. (2018) Corporate social responsibility towards human development: A capabilities framework. Business Ethics: A European Review, no. 27 (2), pp. 144‒155.