Сутність і особливості розвитку роздрібних торговельних мереж в Україні
Ключові слова:
конкурентоспроможність, роздрібна торгівля, торговельні мережі, споживачі, формати магазину
Анотація
У статті розглянуто особливості формування і розвитку роздрібних торговельних мереж. Розглянуто класифікації підприємств роздрібної торгівлі. Запропоновано характеристику та вимоги до форматів роздрібних мереж. Надано рекомендації щодо поліпшення діяльності роздрібних мереж. Встановлено, що незважаючи на нестабільну політичну та економічну ситуацію, високу тіньову складову бізнесу в країні, мережа роздрібної торгівлі залишається однією з небагатьох галузей, яка розвивається і не тільки збільшує власні прибутки, а й є помітною підтримкою всієї економіки країни.
Посилання
1. Azaryan, O. M., Loktyev, E. M., Sarkisyan, L. H., Khallir, B., Sobolyev, V. O., Harkusha, D. V. (2009). Suchasni tendentsiyi rozvytku rozdribnoyi torhovelnoyi merezhi. [Garkusha DV Modern tendencies of retail trade network development]. Donetsk: DonDUET.
2. Apopiy, V. V., (2012). Systema rehulyuvannya vnutrishnoyi torhivli Ukrayiny [System of Regulation of Internal Trade of Ukraine]. Kiev: Academic.
3. Vasyltsiv, T. H., Voloshyn, V. I., Boykevych, O. R., Karkavchuk, V.V. (2012). Finansovo-ekonomichna bezpeka pidpryyemstv Ukrayiny: stratehiya ta mekhanizmy zabezpechennya [Financial and Economic Security of Ukrainian Enterprises: Strategy and Mecha-nisms]. Lviv: League Press.
4. Lihonenko, L. O. (2007). Spozhyvchyy rynok Ukrayiny: metodolohiya doslidzhennya ta rehulyuvannya [Consumer market of Ukraine: methodology of research and regulation]. Kyiv: KNEU.
5. Lisitsa, V.V. (2017). Omnikanalni prodazhi: tendentsiyi, problemy ta perspektyvy rozvytku v ukrayinskomu ryteyli [Omnicanal sales: trends, problems and development prospects in Ukrainian retail]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnya – Problems and prospects of economy and management, 2(10), 100-110.
6. Popadynets, N.M. (2016). Osnovni tendentsiyi ta perspektyvy rozvytku rozdribnoyi torhivli u silskiy mistsevosti [The main trends and prospects of development of retail trade in rural areas]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrayiny – Socio-Economic Problems of the Modern Period of Ukraine, 1(117), 16-19.
7. Popadynets, N. Shults, S., Barna, M. (2017. Diferences in consumer buying behaviour in consumer markets of the EU mem-ber states and Ukraine. Economic Annals-XXI, 166(1-2), 26-30. https://doi.org/10.21003/ea.V166-05
8. Kolomiyets, I., Popadynets, N. (2016). Trade at Ukrainian internal market: the development mechanism. Аctual problems of economics, 1(175), 69-75.
9. Davymuky, S. A. (Eds) (2016). Innovatsiynyy rozvytok pidpryyemstv sfery torhivli: svitovi tendentsiyi ta praktyka v Ukrayini [In-novative development of enterprises in the sphere of trade: world tendencies and practice in Ukraine]. Lviv: SI "Dolishniy Institute of Regional Research of NAS of Ukraine".
10. Horbenko, O.V. (2015). Rynok produktovoyi rozdribnoyi torhivli v Ukrayini:formaty, merezhi, rozvytok [The grocery retail market in Ukraine: formats, networks, development]. Molodyy vchenyy – Young scientist, 669(24), 59-66.
11. Allretail (2019). TOP 160 torgovykh operatorov FMCG po kolichestvu magazinov, pervaya polovina 2019 g. Tendentsii i ob-novlennyye prognozy razvitiya riteylerov vo vtoroy polovine 2019 g. [TOP 160 FMCG retail operators by the number of stores, first half of 2019 Trends and updated forecasts for retailers in the second half of 2019]. URL: http://allretail.ua/research/139/
12. European B2C E-commerce Report 2016. (2016). URL: https://www.ecommerceeurope.eu/app/uploads/2016/07/European-B2C-E-commerce-Report-2016-Light-Version-FINAL.pdf
13. Promo (2018) V Ukrayini na pochatok 2017 roku narakhovano 21,6 mln korystuvachiv internetu [In the beginning of 2017, there were 21.6 million Internet users in Ukraine]. URL: https://promo.semantrum.net/uk/2017/04/21/v-ukrayini-na-pochatok-2017-roku-narahovano-21-6-mln-koristuvachiv-internetu/
14. Hlinenko, L. K., Daynovskyy, YU.A. (2018). Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli Ukrayiny [Tatus and Prospects of E-Commerce Development in Ukraine]. Marketynh i menedzhment innovatsiy – Marketing and Innovation Management, 1, 83-102.
2. Apopiy, V. V., (2012). Systema rehulyuvannya vnutrishnoyi torhivli Ukrayiny [System of Regulation of Internal Trade of Ukraine]. Kiev: Academic.
3. Vasyltsiv, T. H., Voloshyn, V. I., Boykevych, O. R., Karkavchuk, V.V. (2012). Finansovo-ekonomichna bezpeka pidpryyemstv Ukrayiny: stratehiya ta mekhanizmy zabezpechennya [Financial and Economic Security of Ukrainian Enterprises: Strategy and Mecha-nisms]. Lviv: League Press.
4. Lihonenko, L. O. (2007). Spozhyvchyy rynok Ukrayiny: metodolohiya doslidzhennya ta rehulyuvannya [Consumer market of Ukraine: methodology of research and regulation]. Kyiv: KNEU.
5. Lisitsa, V.V. (2017). Omnikanalni prodazhi: tendentsiyi, problemy ta perspektyvy rozvytku v ukrayinskomu ryteyli [Omnicanal sales: trends, problems and development prospects in Ukrainian retail]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnya – Problems and prospects of economy and management, 2(10), 100-110.
6. Popadynets, N.M. (2016). Osnovni tendentsiyi ta perspektyvy rozvytku rozdribnoyi torhivli u silskiy mistsevosti [The main trends and prospects of development of retail trade in rural areas]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrayiny – Socio-Economic Problems of the Modern Period of Ukraine, 1(117), 16-19.
7. Popadynets, N. Shults, S., Barna, M. (2017. Diferences in consumer buying behaviour in consumer markets of the EU mem-ber states and Ukraine. Economic Annals-XXI, 166(1-2), 26-30. https://doi.org/10.21003/ea.V166-05
8. Kolomiyets, I., Popadynets, N. (2016). Trade at Ukrainian internal market: the development mechanism. Аctual problems of economics, 1(175), 69-75.
9. Davymuky, S. A. (Eds) (2016). Innovatsiynyy rozvytok pidpryyemstv sfery torhivli: svitovi tendentsiyi ta praktyka v Ukrayini [In-novative development of enterprises in the sphere of trade: world tendencies and practice in Ukraine]. Lviv: SI "Dolishniy Institute of Regional Research of NAS of Ukraine".
10. Horbenko, O.V. (2015). Rynok produktovoyi rozdribnoyi torhivli v Ukrayini:formaty, merezhi, rozvytok [The grocery retail market in Ukraine: formats, networks, development]. Molodyy vchenyy – Young scientist, 669(24), 59-66.
11. Allretail (2019). TOP 160 torgovykh operatorov FMCG po kolichestvu magazinov, pervaya polovina 2019 g. Tendentsii i ob-novlennyye prognozy razvitiya riteylerov vo vtoroy polovine 2019 g. [TOP 160 FMCG retail operators by the number of stores, first half of 2019 Trends and updated forecasts for retailers in the second half of 2019]. URL: http://allretail.ua/research/139/
12. European B2C E-commerce Report 2016. (2016). URL: https://www.ecommerceeurope.eu/app/uploads/2016/07/European-B2C-E-commerce-Report-2016-Light-Version-FINAL.pdf
13. Promo (2018) V Ukrayini na pochatok 2017 roku narakhovano 21,6 mln korystuvachiv internetu [In the beginning of 2017, there were 21.6 million Internet users in Ukraine]. URL: https://promo.semantrum.net/uk/2017/04/21/v-ukrayini-na-pochatok-2017-roku-narahovano-21-6-mln-koristuvachiv-internetu/
14. Hlinenko, L. K., Daynovskyy, YU.A. (2018). Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli Ukrayiny [Tatus and Prospects of E-Commerce Development in Ukraine]. Marketynh i menedzhment innovatsiy – Marketing and Innovation Management, 1, 83-102.
Опубліковано
2019-09-30
Як цитувати
Данило, С. (2019). Сутність і особливості розвитку роздрібних торговельних мереж в Україні. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3(81), 145-150. https://doi.org/10.32845/bsnau.2019.3.27
Розділ
Articles