New marketing technologies of product promotion
Abstract
The fields of marketing and advertising have experienced dramatic changes because consumers have changed the way they research and shop for goods and services. As more people turn to the Internet, businesses increase their chances for success by building an online presence through e-marketing, or marketing online. Marketing in the digital world is crucial for entrepreneurs and small-business owners and can significantly impact business growth. Promoting a product involves creative marketing strategies to increase sales by reaching a specific audience. Launching and promoting a product are both part of the process businesses complete to boost revenue and build brand loyalty. Understanding product promotion learn marketing strategy to increase sales and grow brand awareness. Products promotion is the process of marketing a new or featured item or service to consumers. It is a group of techniques used to bring attention to a brand and a specific product when it is first released into the market or once a company decides to feature this item after it's been launched. Promoting a product is any important way to drive sales and increase revenue to cover costs for initial research and development, manufacturing costs and product trials. However, a carefully planned promotional campaign can bring large profits once the product gains attention in the consumer marketplace. The article examines the definition of "promotion", its basic concepts, types and functions, possible ways to increase profits and demand for goods. Modern methods of reaching the target audience and promoting goods on the market are identified. The main directions and tasks of product promotion are clarified. Modern promotion tools are outlined, in particular, the focus is on modern marketing tools for product promotion, namely content marketing and SMM. Their main advantages and disadvantages are identified. The modern media market is studied, in particular the use of social networks to promote goods and create a positive image for the brand. According to the results of the study, conclusions were formed on the feasibility of developing a strategy for the promotion of goods using modern technologies on the Internet.
References
Promotion. URL: https://www.bbc.co.uk/bitesize/guides/zvjhxyc/revision/2
Просування (маркетинг). URL: https://uk.wikipedia.org/wiki
Романчик Т. Просування в системі маркетингових комунікацій: методологічні підходи. Вісник НТУ «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). 2017. № 45(1266). С. 26–29.
Комплекс маркетингу. URL: http://center-yf.ru/data/Marketologu/Kompleks-marketinga.php
Просування товарів в Інтернеті. URL: https://pbb.lviv.ua/statti-i-novyny/statti-po-seo/prosuvannja-tovariv-v-interneti/
Мельник Л., Дериколенко А. Парадигмальний базис (концептуальні основи) просування товарів промислових підприємств за допомогою інструментарію цифрового маркетингу в умовах глобалізації. Агросвіт. 2020. № 12. С. 34–41.
Башинська І., Поповенко Н. Теоретичні основи розробки та комерціалізації механізму просування на ринок нових товарів виробничих підприємств. Одеса : Цифрова типографія, 2012. 192 с.
Примак Т. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством : монографія. Київ : Експерт, 2001. 383 с.
Гаркавенко С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2002. С. 712.
Стадченко Л. Методологічні підходи до визначення поняття «просування». URL: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=67640
Система просування товару. URL:http://marketing-helping.com/konspekti-lekcz/300-sistema-prosuvannya-tovaru.html
Духновська Л., Саухіна О. Процес просування інноваційної продукції на ринок. Вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. 2016. Вип. 11. С. 14–16.
Ілляшенко С. Сучасні технології застосування Інтернет-маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4. Т. ІІ. C. 64–74.
Marketing Sherpa. URL: https://www.marketingsherpa.com/
Глобальный статистический отчет за октябрь по цифровым технологиям за 2021 год. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot
Promotion. Available at: https://www.bbc.co.uk/bitesize/guides/zvjhxyc/revision/2
Promotion (marketing). Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/
Romanchyk T. (2017) Prosuvannja v systemi marketynghovykh komunikacij: metodologhichni pidkhody. [Promotion in the system of marketing communications: methodological approaches]. Bulletin of NTU "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), no. 45(1266), pp. 26–29.
Complex marketing. Available at: http://center-yf.ru/data/Marketologu/Kompleks-marketinga.php.
Promotion of goods on the Internet. Available at: https://pbb.lviv.ua/statti-i-novyny/statti-po-seo/prosuvannja-tovariv-v-interneti/
Melnyk L. and Derykolenko А. (2020) Paradyghmaljnyj bazys (konceptualjni osnovy) prosuvannja tovariv promyslovykh pidpryjemstv za dopomoghoju instrumentariju cyfrovogho marketynghu v umovakh ghlobalizaciji. [Paradigmal basis (conceptual fundamentals) promotion of industrial enterprise goods using digital marhit marhet markhit marhet markhit]. Agrosvit, vol. 12, pp. 34–41.
Bashinskaya I. and Popovenko N. (2012) Teoretychni osnovy rozrobky ta komer( tsializatsii mekhanizmu prosuvannia na rynok novykh tovariv vyrobnychykh pidpryiemstv. [Theoretical bases for the development and commercialization of the mechanism of promotion of new products of industrial enterprises], Tsyfrova typohrafiia, Odessa. (in Ukrainian)
Primak Т. (2001) Marketynghovi komunikaciji v systemi upravlinnja pidpryjemstvom: Monoghrafija [Marketing communications in the enterprise management system: Monograph]. Кyiv: ООО «Expert». (in Ukrainian)
Garkavenko S. (2002) Marketyngh. Pidruchnyk [Marketing. Textbook]. Kyiv: Libra. (in Ukrainian)
Stadchenko L. Metodologhichni pidkhody do vyznachennja ponjattja prosuvannja. [Methodological approaches to defining the concept of promotion]. Available at: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=67640
Product promotion system. Available at: http://marketing-helping.com/konspekti-lekcz/300-sistema-prosuvannya-tovaru.html
Dukhnovsjka L. and Saukhina O. (2016) Proces prosuvannja innovacijnoji produkciji na rynok [The process of promoting innovative products on the market]. Bulletin of the Nikolaev National University named after V.O. Sukhomlinsky, vol. 11, pp. 14–16.
Illiashenko S. (2011) Suchasni tekhnologhiji zastosuvannja Internet-marketynghu. [Modern lines of application of Internet technologies in marketing], Marketynh i menedzhment innovatsiy, vol. 4, no. ІІ, pp. 64–74.
MarketingSherpa. Available at: https://www.marketingsherpa.com/
DIGITAL 2021 OCTOBER GLOBAL STATSHOT REPORT. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot