Орієнтація на клієнта як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства
Abstract
Сучасні підприємства постійно шукають шляхи підвищення конкурентоспроможності своєї діяльності. Аналіз сучасних тенденцій показує, що успішний бізнес має на меті задоволення не тільки своїх потреб і отримання негайного прибутку, а й орієнтацію на задоволення потреб споживачів, налагодження тривалих взаємозв’язків з клієнтами. Тобто підприємства, які ставлять довготривалі стратегічні цілі своєї діяльності мають бути клієнтоорієнтованими.
Тому у статті розглядаються принципові відмінності підприємств, які орієнтуються на продажі, та клієнтоорієнтованих підприємств. Також були виділені переваги та недоліки клієнтоорієнтованої концепції. На основі аналізу ТОП-100 найбільш клієнтоорієнтованих компаній, який створений Forbes, були виділені тенденції сучасних підприємств, які орієнтують свою діяльність на споживачах.