СТЕЙКХОЛДЕРИ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КАДРІВ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: стейкхолдери, кадри вищої кваліфікації, аграрний сектор, потреби роботодавців, заклади вищої освіти

Анотація

Обґрунтована необхідність застосування концепції стейкхолдерів, як важливої складової сучасної теорії менеджменту, в процесі підготовки кадрів вищої кваліфікації для аграрного сектора економіки. Узагальнені теоретичні підходи та положення міжнародних стандартів щодо змісту взаємодії між зацікавленими сторонами у співпраці для досягнення поставлених цілей діяльності конкретної організації. Визначено зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів аграрних закладів вищої освіти як таких, що об’єднують всіх зацікавлених сторін, які впливають на освітній процес та створення якісних освітніх продуктів і послуг, сприяють підготовці конкурентоспроможних фахівців та успішній освітній, науковій, виховній, просвітницькій діяльності аграрних закладів вищої освіти. Визначені основні форми ефективної взаємодії між стейкхолдерами в процесі підготовки кадрів вищої кваліфікації для аграрного сектора.

Посилання

Стандарт з управління проєктами та настанова до зводу знань з управління проєктами PMBOK®. Сьоме видання. 2021. 274 с.

Freeman R.E. (1984) Strategic Management: A Stakeholder Approach – Boston: Pitman, 1984. 276 р.

Ніколаєнко С.М., Ніколаєнко М.С. Аграрна освіта в контексті реформування вищої школи України: сучасні виклики та тенденції в аграрному секторі. Вісник НАПН України. 2021. Т. 3(2). С. 1–12.

Олійник Н.А. Підготовка майбутніх фахівців до професійної діяльності. Інноваційна педагогіка. 2018. Т. 2 (7). С. 83–86.

Крупка М., Демчишак Н., Щуревич О. Стимулювання співпраці закладів освіти, науки та бізнесу в умовах цифровізації і післявоєнного відновлення України. Світ фінансів. 2023. Т. 1(74). С. 57–70. DOI: https://doi.org/10.35774/sf2023.01.057

Криштанович С. Вплив стейкхолдерів на якісну підготовку фахівців у закладах вищої освіти. Соціально-економічні відносини в цифровому суспільстві. 2023. № 2(48). DOI: https://doi.org/10.55643/ser.2.48.2023.505

Жегус О.В. Ключові стейкхолдери закладу вищої освіти на галузевому ринку. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. Т. 4 (15). С. 170–177.

Порадник щодо заповнення відомостей самооцінювання освітньої програми. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. URL: https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%97%D0%92%D0%9E-%D0%BE%D1%81%D1%82.pdf

Результати опитування роботодавців. Державна служба зайнятості. URL: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiNDgyM2MwZjUtZTgyNy00MTU4LTljYjUtOWUwNGU1MjJjMTQyIiwidCI6IjAzOWU2MTFmLWFhODUtNDcyZS05ZTU5LTYzNDNhNWYwYzg1OCIsImMiOjl9

Федерація роботодавців України. Агросектор України в період війни. Федерація роботодавців України. URL: https://fru.ua/images/doc/2023/EU4Skills_Report_AGRO.pdf

Звіт про результати анонімного анкетування у ІI семестрі 2020/2021 навчального року. Одеський державний аграрний університет. URL: https://osau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/01/Zvit-pro-opytuvannya-vypusknykiv-osvitnoyi-programy-u-2-semestri-2020-2021-navchalnogo-roku.pdf

Звіт про результати анонімного анкетування у ІI семестрі 2021/2022 навчального року. Одеський державний аграрний університет. URL: https://osau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/08/6_Zvit-pro-opytuvannya-vypusknykiv-osvitnih-program-u-2-semestri-2021-2022-n.r..pdf

Project Management Standard and Guide to the PMBOK® Project Management Body of Knowledge. Seventh edition. 2021. 274 p.

Freeman R.E. (1984) Strategic Management: A Stakeholder Approach - Boston: Pitman, 276 p.

Nikolayenko S.M., Nikolayenko M.S. (2021) Agrarian education in the context of higher education reform in Ukraine: modern challenges and trends in the agrarian sector. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine. T. 3(2), p. 1–12.

Oliynyk N.A. (2018) Preparation of future specialists for professional activity. Innovative pedagogy. T. 2 (7), p. 83–86.

Krupka M., Demchyshak N., Shchurevych O. (2023) Stimulating the cooperation of educational, scientific and business institutions in the conditions of digitization and post-war reconstruction of Ukraine. The world of finance. Vol. 1(74), p. 57–70. DOI: https://doi.org/10.35774/sf2023.01.057

Kryshtanovych S. (2023) Influence of stakeholders on quality training of specialists in institutions of higher education. Socio-economic relations in the digital society. № 2(48). DOI: https://doi.org/10.55643/ser.2.48.2023.505

Zhegus O.V. (2018) Key stakeholders of the institution of higher education in the industry market. Eastern Europe: Economy, Business and Management. T. 4 (15), p. 170–177.

Advisor on filling in the self-assessment information of the educational program. National agency for quality assurance of higher education. URL: https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%97%D0%92%D0%9E-%D0%BE%D1%81%D1%82.pdf

Results of the survey of employers. State Employment Service. URL: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiNDgyM2MwZjUtZTgyNy00MTU4LTljYjUtOWUwNGU1MjJjMTQyIiwidCI6IjAzOWU2MTFmLWFhODUtNDcyZS05ZTU5LTYzNDNhNWYwYzg1 OCIsImMiOjl9

Federation of Employers of Ukraine. Agricultural sector of Ukraine in the period of war. Federation of Employers of Ukraine. URL: https://fru.ua/images/doc/2023/EU4Skills_Report_AGRO.pdf

Report on the results of an anonymous survey in the II semester of the 2020/2021 academic year. Odessa State Agrarian University. URL: https://osau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/01/Zvit-pro-opytuvannya-vypusknykiv-osvitnoyi-programy-u-2-semestri-2020-2021-navchalnogo-roku.pdf

Report on the results of an anonymous survey in the II semester of the 2021/2022 academic year. Odessa State Agrarian University. URL: https://osau.edu.ua/wp-content/uploads/2022/08/6_Zvit-pro-opytuvannya-vypusknykiv-osvitnih-program-u-2-semestri-2021-2022-n.r..pdf

Опубліковано
2024-01-29
Як цитувати
Запша, Г., & Седов, В. (2024). СТЕЙКХОЛДЕРИ ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КАДРІВ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (1 (97), 53-59. https://doi.org/10.32782/bsnau.2024.1.9
Розділ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ АГРОГОСПОДАРЮВАННЯ