РОЛЬ КОМУНІКАЦІЇ В ПОБУДОВІ СТРАТЕГІЇ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ

  • Олена Ільчук Національна академія сухопутних військ імені Петра Сагайдачного https://orcid.org/0000-0003-2289-399X
  • Іванна Удуд Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-0806-5688
  • Арсен Іваночко Львівський національний університет імені Івана Франка
Ключові слова: антикризовий менеджмент, комунікація, комунікація в умовах кризи, кризова ситуація, антикризове управління

Анотація

Статтю присвячено розгляду можливих методів антикризового управління підприємствами ґрунтуючись на можливостях комунікаційних елементів стратегії сучасних підприємств. Авторами було досліджено найбільш вразливі сфери економічної діяльності під час повномасштабного вторгнення російської федерації. Ґрунтуючись на цьому було визначено, що серед підприємств, які були порівняно прибутковими стали ті, які найбільше залучали комунікативні складову до операційної діяльності, а саме фінансова, страхова та торгівельна сфери. Розглядаючи процес формування стратегії антикризового розвитку вітчизняних підприємств, авторами було запропоновано впровадити ряд новітніх інструментів, які б полегшили процес комунікації як з зовнішніми контрагентами, так і на різних рівнях управління підприємства. Дослідження іноземних та вітчизняних теоретичних джерел дало змогу стверджувати що впровадження в стратегію антикризового розвитку сучасного підприємства методику Lean, яка вважається ефективною системою управління, заснованою на максимальній орієнтації на інтереси і потреби кожного споживача і постійне мотивування працівників підприємства. Доведено необхідність впровадження технології SIPOC для подальшого антикризового розвитку вітчизняних підприємств. Методологія розробки схеми SIPOC полягає у встановленні наступних елементів: процес ідентифікації / пошук назви процесу; уточнення меж процесу (початку та закінчення); перелік основних результатів роботи споживачів; перелік основних ресурсів та постачальників; виявлення та відзначення важливих кроків (5–7) та встановлення їх хронологічного порядку. Пропонується також при аналізі методом SIPOC визначити області та рівні підприємства, які можна вдосконалити та які можуть найбільше вплинути на задоволеність клієнтів у рамках антикризового управління задля подальшого розвитку основної діяльності. Отримані результати дають змогу в подальшому розвинути господарську діяльність підприємства та уникнути руйнівного впливу кризи.

Посилання

Мудрак Л. Комунікація і криза: як громадам протистояти викликам і успішно діяти в період кризи: навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2020р. 110 с.

Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.

Бєлай С.В. Державні механізми протидії кризовим явищам соціально-економічного характеру: теорія, методологія, практика: монографія. Харків: Вид-во НАНГУ, 2015. 349 с.

Вовк Н.П., Мохнар Л.І. Комунікативна складова організації та здійснення антикризового управління. Вісник Національного університету оборони України. 1 (59). 2021. С.63-70.

Albliwi S.A., Antony J. And Lim, S.A.h. A systematic review of Lean Six Sigma for the manufacturing industry. Business Process Management Journal, 2015. Vol. 21 No. 3. P. 665-691.

Скотт Т. Компанії США вийшли з кризи. URL: http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/0,,contentMDK:21924020~pagePK:5105988~piPK:360975~theSitePK:214971,00.html.

Pande, Peter S., Neuman, Robert P., Gavanagh, Roland R. The Six Sigma Way: How GE, Motorola, and Other Top Companies Are Honing Their Performance. -McGraw-Hill, 2000. 282 p.

Mudrak L. (2020) Komunikatsiia i kryza: yak hromadam protystoiaty vyklykam i uspishno diiaty v period kryzy: navch. posib [Communication and crisis: how communities can face challenges and act successfully during a crisis: training. manual]. Kyiv: TsUL, 110 p.

Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy [State Statistics Committee of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua.

Bielai S.V. (2015) Derzhavni mekhanizmy protydii kryzovym yavyshcham sotsialno-ekonomichnoho kharakteru: teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia [State mechanisms for countering socio-economic crisis phenomena: theory, methodology, practice: monograph]. Kharkiv.: Vyd-vo NANHU, 349 p.

Vovk N.P., Mokhnar L.I. (2021) Komunikatyvna skladova orhanizatsii ta zdiisnennia antykryzovoho upravlinnia [Communicative component of the organization and implementation of anti-crisis management]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy, vol. 1 (59), pp. 63-70.

Albliwi S.A., Antony J. аnd Lim S.A.h. (2015) A systematic review of Lean Six Sigma for the manufacturing industry. Business Process Management Journal, vol. 21, no. 3, pp. 665-691.

Skott T. Kompanii SShA vyishly z kryzy [US companies have emerged from the crisis]. Available at: http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/0,,contentMDK:21924020~pagePK:5105988~piPK:360975~theSitePK:214971,00.html.

Pande, Peter S., Neuman, Robert P., Gavanagh, Roland R. (2000). The Six Sigma Way: How GE, Motorola, and Other Top Companies Are Honing Their Performance. -McGraw-Hill, 282 p.

Опубліковано
2023-11-25
Як цитувати
Ільчук, О., Удуд, І., & Іваночко, А. (2023). РОЛЬ КОМУНІКАЦІЇ В ПОБУДОВІ СТРАТЕГІЇ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (4 (96), 3-7. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.4.1
Розділ
УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІКОЮ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА