ПІДГОТОВКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ ТУРИЗМОЗНАВЦІВ ДЛЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ ІНДУСТРІЇ ТУРИЗМУ
Анотація
У статті висвітлено сучасні реалії вітчизняної індустрії туризму щодо підготовки туризмознавців. Визначено, що актуальною потребою сьогодення є пошук шляхів виживання в конкурентній боротьбі, що вимагає від персоналу компаній набуття спеціальної туристичної освіти й регулярного підвищення кваліфікації. Встановлено, що післявоєнне відновлення економіки туризму зумовлює доцільність модернізації освітньої компоненти з підготовки для індустрії туризму конкурентоспроможних фахівців. Метою статті є пошук шляхів вдосконалення підготовки фахівців з туризму на базі світового досвіду використання інноваційних підходів до проектування результатів навчання. Досліджено управлінську специфіку вищої освіти у сфері гостинності та туризму в країнах ЄС та США з провідними системами підготовки кадрів. Доведено, що важливим для випускника є комерційно і соціально ефективна підприємницька діяльність, яка спрямована не лише на отримання прибутку за рахунок продажу путівок туристичними фірмами, а й на соціальну стабільність у демографічному плані. Виокремлено, що бакалавр за напрямом підготовки «Туризм і рекреація» повинен володіти спектром компетенцій, які забезпечать реалізацію життєвого циклу продукту: проектування ‒ розвідка ‒ планування ‒ комерційна реалізація ‒ просторова реалізація та оптимізація. Запропоновано запровадити у ЗВО, які пов’язані з проектною діяльністю (глобалізація, стійкість, інновації, підприємливість) інтегровані навчальні програми на основі стандартів CDIO із систематичним включенням навчання на виробництві, як інтегрованої діяльності. Розкрито комплексну специфіку інтегрованого проектування очікуваних результатів навчання за освітньою програмою бакалавра спеціальності «Туризм і рекреація». Запропоновано етапи проектування результатів навчання і оновлення програми туристичної підготовки у вітчизяному закладі вищої освіти. Зроблено висновок, що завдяки впровадженню підходу до проектування результатів навчання фахівців туристичного профілю вітчизняні університети отримають можливість розробки конкурентоспроможних практико-орієнтованих освітніх програм.
Посилання
Гринькевич О. С., Юнко М.М., Мацелюх А.В. Моніторинг професійних знань та навиків менеджерів у сфері готельно-туристичного бізнесу. Вісник Львівського інституту економіки і туризму : зб. наук. ст. 2007. № 2. С. 92–96.
Моісєєва Н. І., Діденко Д. Ф. Генезис та особливості формування регіонального ринку туристичних послуг. Актуальні проблеми інноваційної економіки. Науковий журнал. 2018. № 4. С. 83−88.
Федорченко В. К. Теоретичні та методичні засади підготовки фахівців для сфери туризму : монографія. Київ : Слово, 2004. 472 с.
Tsviliy S., Gurova D., Korniienko O. Postcoronavirus development of the regional tourist destination on the principle of public-private partnership. Бізнес-навігатор». Херсон : ВД «Гельветика», 2020. № 4(60). С. 134 – 138.
Zaitseva V.M., Gurova D.D., Tsviliy S.M. Crisis phenomena of world and ukrainian tourism caused by the COVID-19 pandemic. Achievements and prospects of modern scientific research : Abstracts of the 2nd International scientific and practical conference, January 11-13, 2021. Editorial EDULCP. Buenos Aires, Argentina, 2021. 618 p. рp. 250–256.
Hrynʹkevych, O.S., Yunko, M.M., Matselyukh, A.V. (2007). Monitorynh profesiynykh znanʹ ta navykiv menedzheriv u sferi hotelʹno-turystychnoho biznesu [Monitoring of professional knowledge and skills of managers in the field of hotel and tourism business]. Visnyk Lʹvivsʹkoho instytutu ekonomiky i turyzmu – Visnyk of Lviv Institute of Economics and Tourism, 2, 92–96 [in Ukrainian].
Moisyeyeva, N.I., Didenko, D.F. (2018). Genesis and peculiarities of formation of regional market of tourist services. Actual Problems of Innovative Economics Scientific Journal, 4, 83-88.
Fedorchenko, V.K. (2004). Teoretychni ta metodychni zasady pidhotovky fakhivtsiv dlya sfery turyzmu [Theoretical and methodical principles of training specialists for tourism]. Kyiv : Slovo (in Ukrainian).
Tsviliy, S., Gurova, D., Korniienko, O. (2020) Postcoronavirus development of the regional tourist destination on the principle of public-private partnership. ZVO «Mizhnar. un. biznesu i prava. «Biznes-navihator». №4 (60). P. 134–138.
Zaitseva, V.M., Gurova, D.D., Tsviliy, S.M. (2021). Crisis phenomena of world and ukrainian tourism caused by the COVID-19 pandemic. Proceeding from: 2nd International scientific and practical conference “Achievements and prospects of modern scientific research” pp. 250-256. Buenos Aires, Argentina