Методичні засади визначення та оцінки конкурентоспроможності підприємств сільського зеленого туризму

  • О.О. Адамчик Херсонський державний аграрний університет (м. Херсон, Україна)
Ключові слова: підприємства, сільський зелений туризм, конкурентоспроможність, методичні засади, ціна, якість, моделювання, ресурси, управлінські рішення

Анотація

У статті обґрунтовані методичні засади визначення та оцінки конкурентоспроможності підприємств сільського зеленого туризму. Здійснено акцент на тому, що на її рівень впливає не тільки внутрішнє середовище підприємства та галузі, продуктів і послуг, але чи не найбільший вплив здійснює міжгалузева конкуренція, насамперед, зі сторони сільського господарства. Для оцінки різних аспектів конкурентоспроможності запропоновано сукупність методів: статистико-економічні, розрахунково-конструктивні, нормативні, математичного моделювання, анкетування, опитування. Розроблено алгоритм та виділено змістовні етапи досліджень. Запропоновані принципи оцінки конкурентоспроможності.

Посилання

1. Бейдик О. О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування: монографія. К.: ВПЦ «Київський університет», 2001. 395 с.
2. Мармуль Л., Романюк І. Потенціал конкурентоспроможності підприємницької діяльності у галузі сільського зеленого туризму. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2017. № 1 (37). С. 47-50.
3. Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теорія, методологія, практика. Тернопіль: Еконо-мічна думка, 2008. 570 с.
4. Любіцева О. О., Панкова Є. В., Стафійчук В. І. Туристичні ресурси України. К.: Альтерпрес. 2007. 369 с.
5. Ігнатенко М.М., Мармуль Л.О., Сарапіна О.А. Соціально-економічний потенціал сільських територій як основа розвит-ку підприємств сільського зеленого туризму на засадах інноваційності. Економіка та менеджмент культури. № 2. 2016. С. 32-38.
6. Портер М. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 54 с.
7. Мандич О.В., Романюк І.А., Нікітіна О.М. PR-маркетинг як один з інструментів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Вісник ХНТУСГ : економічні науки. Вип. 177. 2016. С. 160-165.
8. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. Изда-тельско-книготорговый центр “Маркетинг”, Москва, 2002. 892 с.
9. Брич В. Я., Мазур В. С. Управління якістю туристичних послуг в сучасних умовах господарювання. Стратегія еконо-мічного розвитку України. 2014. №35. С. 161-172.
Опубліковано
2019-09-30
Як цитувати
Адамчик, О. (2019). Методичні засади визначення та оцінки конкурентоспроможності підприємств сільського зеленого туризму. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3(81), 141-144. https://doi.org/10.32845/bsnau.2019.3.26