Формування моделі управління організаційною культурою підприємств мережевих структур в контексті макротрендів бізнесу

Ключові слова: організаційної культура підприємств, підприємства мережевих структур, модель формування організаційної культури, цикл функціонування підприємств мережевих структур

Анотація

В статті розкрито теоретико-прикладні аспекти організаційної культури підприємств мережевих структур в сучасних умовах макротрендів бізнесу. Сформовано модель формування організаційної культури підприємства мережевих структур, яка з практичної точки зору включає сім етапів. Досліджено, що формування організаційної культури необхідно ідентифікувати за циклом функціонування підприємств мережевих структур на основі фаз зародження організаційної культури; становлення; фаза розквіту; фаза занепаду. Обгрунтовано, що при формуванні організаційної культури керівництву підприємству мережевих структур необхідно зосередити увагу на: відборі та навчанні персоналу з необхідними навичками; делегуванні повноважень і розширенні сфери відповідальності; розвитку лідерства; створенні адекватної системи оцінки результатів роботи персоналу і системи винагород. На основі чого відзначено, що удосконалення існуючої організаційної культуру необхідно застосовувати в контексті таких умов: організація перебуває у стані кризи; в організацію прийшов новий лідер; організація є достатньо молодою або невеликою за розмірами; організаційна культура є слабкою. Доведено, що організаційна культура підприємств мережевих структур є системою, яка включає підсистеми, пов’язані тісними зв’язками прямого і зворотного характеру.

Посилання

1. Popadinets, N.M. (2017). Zarubizhnyy dosvid detsentralizatsiyi sfery kulʹtury ta mozhlyvosti yoho vykorystannya v Ukrayini [Foreign experience of decentralization of culture and its use in Ukraine]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrayiny – Socio-economic problems of the modern period of Ukraine, 4 (126), 83-87.
2. Popadinets, N.M. (2017). Napryamy reformuvannya sfery kulʹtury v umovakh sektoralnoyi detsentralizatsiyi [Areas of re-forming the sphere of culture in the context of sectoral decentralization]. Rehionalna ekonomika – Regional economy, 3 (84), 116-122.
3. Ustinov, R.G. (2018). Obhruntuvannya vzayemozvyazku kultury pidpryyemstva ta yoho konkurentospromozhnosti [Justifica-tion of interrelation of enterprise culture and its competitiveness]. Naukovyy zhurnal Menedzher. Visnyk Donetskoho derzhavnoho uni-versytetu upravlinnya. Seriya «Ekonomika» – Scientific Journal Manager. Bulletin of Donetsk State University of Management. Economy series, 4 (81), 85- 92.
4. Ovchar, O.I, Tsih G.M., (2017). Dominuyuchi tendentsiyi ta suchasni problemni aspekty sotsiohumanitarnoho chynnyka ekonomichnoyi bezpeky pidpryyemnytskykh struktur OSBB [Dominant tendencies and current problematic aspects of socio-humanitarian factor of economic security of condominium business structures]. Ivan Pulyuy TNTU. Ternopil, January 30, 47-48.
5. Gaidai, Y.V. (2014). Formuvannya orhanizatsiynoyi kultury pidpryyemstv torhivli [Formation of organizational culture of trade enterprises]. diss. … Cand. econom. Sciences: 08.00.04. Kyiv.
6. Kharchyshina, O.V. (2011). Formuvannya orhanizatsiynoyi kulʹtury v systemi menedzhmentu pidpryyemstv promyslovosti [Formation of organizational culture in the management system of industrial enterprises]. Zhytomyr: View of Zhytomyr State University. And Franco.
7. Kirichenko, V. (2004). Prohnozuvannya povedinky personalu v period zmin na pidpryyemstvi [Prediction of personnel behav-ior in the period of changes in the enterprise]. Sotsialna psykholohiya – Social Psychology, 2 (4), 122–133.
8. Andrushkiv, B.M. (2009) Problemy teoriyi i praktyky menedzhmentu : navchal.-metod. posibn [Problems of management theory and practice: educational method]. Ternopil: View. Terno-Graf Ltd.
Опубліковано
2019-09-30
Як цитувати
Гевко, В. (2019). Формування моделі управління організаційною культурою підприємств мережевих структур в контексті макротрендів бізнесу. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3(81), 107-111. https://doi.org/10.32845/bsnau.2019.3.19