Marketing in agriculture: the need for forming practical models
Keywords:
marketing, agribusiness, competitiveness, management system, efficiency
Abstract
The article analyzes the existing features of the formation and implementation of marketing activities by the main subjects of domestic agribusiness - agricultural commodity producers. The problem components of marketing complex in providing effective and competitive development are determined, on the basis of which possible directions of methodological researches for the future are offered.
References
1. Андрусенко Г.О. Основи маркетингу / Г.О. Андрусенко. – К.: Урожай, 1995. – 176 с.
2. Баркан Д.И. Маркетинг для всех: Беседы для начинающих / Д.И. Баркан. – Л.: Редакционно-издательский центр «Культ-информ-пресс» совместно с соціально-коммерческой фирмой «Человек», 1991. – 256 с.
3. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник / А.В. Войчак. – К.: КНЕУ, 1998. – 268 с.
4. Голубков Е.П. Маркетинг: стратегии, планы, структуры / Е.П. Голубков. – М.: Дело, 1995. – 192 с.
5. Евдокимова Ф.И. Азбука маркетинга: Учеб. Пособие / Ф.И. Евдокимова, В.М. Гавва. 3-е изд., перераб. и доп. – Д.: Стал-кер, 1998. – 432 с.
6. Завьялов П.С. Формула успеха: маркетинг (сто вопросов – сто ответов о том, как эффкетивно действовать на внешнем рынке) / П.С. Завьялов, В.Е. Демидов. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Междунар. отношения, 1991. - 416 с.
7. Карич Д. Підприємницький маркетинг: Навч. посібник / Д. Карич // Пер. з рос., наук. ред. і передм. П.І. Гайдуцького. – К.: Вища шк., 1994. – 83 с.
8. Козлов М.В. Планирование маркетинга в системе управления пищевого предприятия / М.В. Козлов, Н.С. Тульская // Пище-вая промышленность. – 1998. – № 2. – С. 3.
9. Колесник В.М. Формування системи маркетингу у зернопродуктовому підкомплексі АПК регіону / В.М. Колесник // Дисерта-ція на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук. – Миколаїв: Миколаївський державний аграрний університет, 2007. – 182 с.
10. Котлер Ф. Основы маркетинга / Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. // пер. с англ. – 2-е евродоп. изд. – М.: Издательский дом «Вильямс», 1999. – 1152 с.
11. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер // Пер. с англ. – М.: «Бизнес-книга», «ИМА-Крос. Плюс», ноябрь 1995. – 702 с.
12. Старостіна А.О. Зміст та основні етапи маркетингової діяльності / А.О. Старостіна // Маркетинг в Україні. – 2002. - № 4. – с. 30-33.
13. Хаустов В. Маркетинговая деятельность в АПК / В. Хаустов // АПК: экономика, управление. – 1992. – № 9. – с. 58-60.
2. Баркан Д.И. Маркетинг для всех: Беседы для начинающих / Д.И. Баркан. – Л.: Редакционно-издательский центр «Культ-информ-пресс» совместно с соціально-коммерческой фирмой «Человек», 1991. – 256 с.
3. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник / А.В. Войчак. – К.: КНЕУ, 1998. – 268 с.
4. Голубков Е.П. Маркетинг: стратегии, планы, структуры / Е.П. Голубков. – М.: Дело, 1995. – 192 с.
5. Евдокимова Ф.И. Азбука маркетинга: Учеб. Пособие / Ф.И. Евдокимова, В.М. Гавва. 3-е изд., перераб. и доп. – Д.: Стал-кер, 1998. – 432 с.
6. Завьялов П.С. Формула успеха: маркетинг (сто вопросов – сто ответов о том, как эффкетивно действовать на внешнем рынке) / П.С. Завьялов, В.Е. Демидов. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Междунар. отношения, 1991. - 416 с.
7. Карич Д. Підприємницький маркетинг: Навч. посібник / Д. Карич // Пер. з рос., наук. ред. і передм. П.І. Гайдуцького. – К.: Вища шк., 1994. – 83 с.
8. Козлов М.В. Планирование маркетинга в системе управления пищевого предприятия / М.В. Козлов, Н.С. Тульская // Пище-вая промышленность. – 1998. – № 2. – С. 3.
9. Колесник В.М. Формування системи маркетингу у зернопродуктовому підкомплексі АПК регіону / В.М. Колесник // Дисерта-ція на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук. – Миколаїв: Миколаївський державний аграрний університет, 2007. – 182 с.
10. Котлер Ф. Основы маркетинга / Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. // пер. с англ. – 2-е евродоп. изд. – М.: Издательский дом «Вильямс», 1999. – 1152 с.
11. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер // Пер. с англ. – М.: «Бизнес-книга», «ИМА-Крос. Плюс», ноябрь 1995. – 702 с.
12. Старостіна А.О. Зміст та основні етапи маркетингової діяльності / А.О. Старостіна // Маркетинг в Україні. – 2002. - № 4. – с. 30-33.
13. Хаустов В. Маркетинговая деятельность в АПК / В. Хаустов // АПК: экономика, управление. – 1992. – № 9. – с. 58-60.
Published
2018-10-07
How to Cite
Mandich, O. (2018). Marketing in agriculture: the need for forming practical models. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (6(76), 77-80. Retrieved from https://snaujournal.com.ua/index.php/journal/article/view/17
Section
MARKETING