Забезпечення конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств птахівництва

Ключові слова: конкурентоспроможність продукції, ключові компетенції, конкурентна перевага, підприємства птахівництва, інновації

Анотація

Розглянуто умови забезпечення конкурентних переваг підприємств птахівництва, зокрема формування ключових компетенцій. Розкрито внутрішні та зовнішні компетенції підприємств галузі та чинники, які необхідно враховувати у процесі їх визначення. Сформульовано систему показників, за якими доцільно оцінювати конкурентоспроможність продукції птахівництва. Дослідження показують, що великі підприємства мають більші можливості для формування ключових компетенцій, а отже, є більш конкурентоспроможними. Менші підприємства більш вразливі до цінової конкуренції, а за відсутності власної торговельної марки та торговельної мережі втрачають і споживача. Натомість конкурентною перевагою малих підприємств є можливість виробництва органічної продукції.

Посилання

1. Благун І. Коцептуальні засади формування конкурентної стратегії підприємства / І. Благун, Л. Гринів // Регіональна бізнес-економіка та управління. – 2012. – № 3(15). – С. 3-11.
2. Брендінг як складова політики підвищення конкурентоспроможності продукції [Електронний ресурс]. – Режим досту-пу: www.nbuv. gov.ua/ejournals/eui/2010_2/10vnmpkp.pdf / Н.М. Вишневська // Економічний журнал. – 2010. – № 2.
3. ГУСуЛО у Львівській області [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.lv.ukrstat.gov.ua
4. Кембел Д.В. Стратегічний менеджмент: підручник / Кембел Д.В.; пер.з англ. – М.: ООО « Видавництво Проспект», 2003. – 336 с.
5. Тваринництво України за 2018 рік : стат. зб. К.: Державна служба статистики України, 2019. – 166 с.
6. Позняк С.В. Конкурентні переваги і конкурентоспроможність / С.В. Позняк // Актуальні проблеми економіки. – 2007. – № 1. – С. 50–55.
7. Саранчук Г.М. Інноваційний розвиток сільського господарства як основа підвищення його конкурентоспроможності / Г.М. Саранчук // Інноваційна економіка. – 2009. – № 5. – С. 26–32.
8. Середні ціни на продукцію [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.market.avianua.com/
9. Смерічевська С.В. Конкурентоспроможність у соціально-економічному вимірі / С.В. Смерічевська // Актуальні про-блеми економіки. – 2009. – № 3 (93). – С. 36–44.
10. Топ-30 птахофабрик України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.market.avianua.com/
11. Шанін О. В. Проблеми і чинники конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств галузі птахівництва / О. В. Шанін, В. О. Лаготюк // Агросвіт. – № 4. – 2018. – С. 7-13.
Опубліковано
2019-01-28
Як цитувати
Прокопишин , О. (2019). Забезпечення конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств птахівництва. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (1(79), 26-30. https://doi.org/10.32845/bsnau.2019.1.5