РОЗКРИТТЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНИХ МАРОК У ВОЄННИЙ ПЕРІОД

Ключові слова: інтелектуальна власність, засоби індивідуалізації, торговельні марки, інновації, інноваційна діяльність, війна

Анотація

Стаття присвячена дослідженню поняття і значення інтелектуальної власності, зокрема торговельних марок, як інноваційного інструменту під час військових дій. У контексті зміни споживчих цінностей, зростання вимог до якості та інноваційності продукції, а також глобальні зміни у світовому устрої стимулюють виробників шукати нові шляхи просування та реалізації своїх продуктів і послуг, які задовольнятимуть потреби споживачів, та допомагатимуть у розвитку бізнесу та залученні інновацій. Метою дослідження є вивчення важливості торговельних марок для компаній та країн, їх вплив на економічну конкуренцію та споживачів, а також на формування іміджу країн і підприємств в умовах воєнного конфлікту. В рамках роботи використано методи наукового пізнання, такі як синтез і аналіз, а для дослідження наявної кількості зареєстрованих торговельних марок у країнах застосовано компаративний метод та графічний метод – для візуалізації отриманих даних. Результати дослідження демонструють, що торговельні марки дозволяють компаніям позиціонувати себе на ринку, вирізнятися від конкурентів, залучати споживачів та створювати нові ринкові можливості. Під час аналізу динаміки реєстрації торговельних марок автором виявлено значне зростання інтересу до інтелектуальної власності, що підкріплюється постійною тенденцією до збільшення кількості заявок на реєстрацію торговельних марок. На прикладі Азії та країн з високим рівнем доходу, які є лідерами за кількістю зареєстрованих торговельних марок, підкреслена важливість створення сприятливого середовища для інновацій і наукової діяльності. Встановлено, що Росія, як країна з наявною більшою кількістю економічних суб’єктів, має значніші економічні ресурси, компанії, виробників та інновації, що впливає на сукупність зареєстрованих торговельних марок у порівнянні з Україною. У військовий період, торговельні марки мають значимість не тільки в економічному аспекті, але і в контексті політичних та соціальних процесів. Досліджено, що використання торговельних марок може мати різні аспекти, включаючи бойкот товарів та послуг, використання патентних прав та як метод пропаганди. Відмова компаній від залишання ринку країни-агресора може бути пов’язана з різними факторами, включаючи прибутковість, втрату ринку збуту, збереження робочих місць та важливість виробництва основних товарів для життя. Автором підкреслена важливість розуміння інтелектуальної власності, зокрема торговельних марок, та використання їх як стратегічного інструменту в економічній конкуренції у воєнний час.

Посилання

Богданьок О.В Україні понад 25 тисяч юридичних осіб пов’язані з РФ і Білоруссю – YouControl. URL: https://suspilne.media/474325-v-ukraini-ponad-25-tisac-uridicnih-osib-povazani-z-rf-i-bilorussu-youcontrol/ (дата звернення: 15.07.2023).

Перерва П.Г., Борзенко В.І., Кобєлєва Т.О. Інтелектуальна власність: магістерський курс: підручник. Харків : НТУ «ХПІ», 2019. 1002 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf (дата звернення: 14.07.2023).

Клочко Н. Розслідувачі розповіли, скільки компаній в Україні досі пов’язані з Росією. URL: https://glavcom.ua/economics/business/rozsliduvachi-rozpovili-skilki-kompanij-v-ukrajini-dosi-povjazani-z-rosijeju--892485.html (дата звернення: 15.07.2023).

Маркевич К. Чи є виправдання міжнародним компаніям, які продовжують працювати в країні-агресорі? URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/05/13/686986/ (дата звернення: 15.07.2023).

3238 популярних торговельних марок в Україні належать резидентам РФ. URL: https://opendatabot.ua/analytics/rf-trademark (дата звернення: 15.07.2023).

Цивільний кодекс України: Кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV: станом на 1 січ. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text (дата звернення: 14.07.2023).

Karimi A. Coca-Cola HBC flags one-time $195 mln hit from Russian operations. URL: https://www.reuters.com/business/retail-consumer/coca-cola-hbc-flags-one-time-195-mln-hit-russian-operations-2022-08-11/ (дата звернення: 15.07.2023).

Impact of Foreign Companies Self-Sanctioning on RF Economy. URL: https://kse.ua/about-the-school/news/impact-of-foreign-companies-self-sanctioning-on-rf-economy-9/ (дата звернення: 15.07.2023).

Intellectual property right: Trademark. URL: https://www3.wipo.int/ipstats/ (дата звернення: 16.07.2023).

Trademarks. URL: https://www.wipo.int/trademarks/en/(дата звернення: 14.07.2023).

Bohdanok O. V Ukraini ponad 25 tysiach yurydychnykh osib poviazani z RF i Bilorussiu – YouControl [In Ukraine, more than 25 thousand legal entities are connected with the Russian Federation and Belarus – YouControl]. Available at: https://suspilne.media/474325-v-ukraini-ponad-25-tisac-uridicnih-osib-povazani-z-rf-i-bilorussu-youcontrol/ (accessed July 15, 2023).

Pererva P.H., Borzenko V.I., Kobielieva T.O. (2019) Intelektualna vlasnist: mahisterskyi kurs [Intellectual property: master's course]: pidruchnyk. Kharkiv: NTU «KhPI», 1002 p. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf (accessed July 14, 2023).

Klochko N. Rozsliduvachi rozpovily, skilky kompanii v Ukraini dosi poviazani z Rosiieiu. [The investigators told how many companies in Ukraine are still connected to Russia]. Available at: https://glavcom.ua/economics/business/rozsliduvachi-rozpovili-skilki-kompanij-v-ukrajini-dosi-povjazani-z-rosijeju--892485.html (accessed July 15, 2023).

Markevych K. Chy ye vypravdannia mizhnarodnym kompaniiam, yaki prodovzhuiut pratsiuvaty v kraini-ahresori? [Is there an excuse for international companies that continue to work in an aggressor country?]. Available at: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/05/13/686986/ (accessed July 15, 2023).

3238 populiarnykh torhovelnykh marok v Ukraini nalezhat rezydentam RF. [3238 popular trademarks in Ukraine belong to residents of the RF]. Available at: https://opendatabot.ua/analytics/rf-trademark (accessed July 15, 2023).

Tsyvilnyi kodeks Ukrainy: Kodeks Ukrainy vid 16.01.2003 r. № 435-IV: stanom na 1 sich. 2023 r. [Civil Code of Ukraine: Code of Ukraine dated January 16, 2003 No. 435-IV: as of January 1, 2023]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text (accessed July 14, 2023).

Karimi A. Coca-Cola HBC flags one-time $195 mln hit from Russian operations. [Coca-Cola HBC points to a one-time loss of $195 million from Russian operations]. Available at: https://www.reuters.com/business/retail-consumer/coca-cola-hbc-flags-one-time-195-mln-hit-russian-operations-2022-08-11/ (accessed July 15, 2023).

Impact of Foreign Companies Self-Sanctioning on RF Economy. [The impact of self-sanctions of foreign companies on the economy of the Russian Federation]. Available at: https://kse.ua/about-the-school/news/impact-of-foreign-companies-self-sanctioning-on-rf-economy-9/ (accessed July 15, 2023).

Intellectual property right: Trademark. [Intellectual property right: Trademark]. Available at: https://www3.wipo.int/ipstats/ (accessed July 16, 2023).

Trademarks. [Trademarks]. Available at: https://www.wipo.int/trademarks/en/ ( accessed July 14, 2023).

Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Палієнко, Т. (2023). РОЗКРИТТЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНИХ МАРОК У ВОЄННИЙ ПЕРІОД. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3 (95), 49-53. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.3.8
Розділ
РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНОГО РОЗВИТКУ