ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЄКТУ ЯК УПРАВЛІНСЬКА ПРОБЛЕМА

  • Ірина Бабенко Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка https://orcid.org/0000-0001-6481-014X
Ключові слова: імідж інноваційного проєкту, зовнішній і внутрішній імідж, управлінська діяльність, управлінська концепція, чинники іміджу, принципи

Анотація

Статтю присвячено аналізу теоретико-методологічних аспектів управління процесом формування іміджу інноваційного проєкту. Здійснено обгрунтування управлінської концепції розвитку іміджу інноваційного проєкту, що є своєрідним алгоритмом позиціонування іміджу та подальшої маркетингової діяльності керівника. Обгрунтовано поняття іміджу інновації, як образ, який складається у свідомості людей, а саме: споживачів, партнерів, потенційних працівників, конкурентів. Його утворення відбувається завдяки цілеспрямованому впливу, наприклад, різноманітних маркетингових, інформаційних або PR-заходів, підвищення якості товарів чи послуг, оптимізації роботи з кадрами, встановлення зв’язків з партнерами. Узагальнено та виокремлено чотири основні підходи до формування іміджу, залежно від об’єкту управлінської діяльності – виробничий, клієнтський, комунікаційний та кадровий. Роль менеджера під час розвитку іміджу зводиться власне до оптимальної інтеграції та максимального ефективного узгодження охарактеризованих підходів. Головною функцією іміджу є створення позитивного ставлення до інноваційного проєкту, та, як наслідок, система соціальних зв’язків, довіра та висока оцінка цільової аудиторії. Крім того, позитивний імідж обов’зково сприяє підвищенню престижу, рейтингу, а отже, авторитету і впливу проєкту. В контексті структурного аналізу управлінської концепції формування іміджу розглянуто ключові засоби, такі як фірмовий стиль, візуальні та вербальні комунікації, рекламні PR-заходи. Встановлено, що фірмовий стиль підвищує ефективність реклами. У статті виокремлено три основні етапи в управлінні процесом формування іміджу інноваційного проєкту, за яких відбувається поступовий перехід від розробки стратегії до поступового розширення соціальної реклами та розширення системи зв’язків з громадськістю, зміщення акценту діяльності керівника від внутрішнього до зовнішнього іміджу, від первинних маркетингових досліджень до розробки методів оцінки та рефлексії сформованого іміджу. Окреслені принципи ефективного функціонування концепції впровадження іміджу інноваційного проєкту, базуються на знанні менеджером інновації основних законів людської психіки – властивостей пам’яті, емоційного забарвлення та яскравості образів.

Посилання

Азізов С.П. Використання концепції управління іміджем підприємства у підвищенні його конкурентноспроможності. Проблеми інноваційного інвестиціного розвитку. 2018. № 15. С. 74–81.

Василенко О.В. Інноваційний менеджмент: навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. Київ : ЦУЛ, 2003. 440 с.

Грицан О.В. Формування позитивного іміджу навчального закладу : методичні рекомендації. Миколаїв : ОІППО, 2016. 44 с.

Колодка А.В. Імідж організації як економічна категорія: сутність, зміст, основні етапи формування. Прометей. 2012. № 2 (38). С. 164–170.

Лозовський О.М., Іванцова І.В. Інноваційний проєкт як пріоритетний напрям розвитку сучасного підприємства. Молодий вчений. 2018. № 2 (2). С. 723–726.

Пшенична Л. Імідж керівника – важлива складова кар’єри управлінця. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 6 (80). С. 233–250.

Родіонов О.В. Складові іміджу підприємства. Управління проектами та розвиток виробництва: збірник наукових праць. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2005. № 1 (13). С. 154–159.

Сафонік Н.П., Ковальчук А.М., Карпенко І.О. Особливості формування економічного потенціалу підприємства із позицій його іміджу в умовах адаптації до змін. Бізнес Інформ. 2021. № 11. C. 287–293.

Собко О., Крисоватий І. Вдосконалення управління інноваційними проєктами та пожвавлення інноваційної активності підприємств України. Вісник економіки. 2021. Вип. 3. С. 84–97.

Пойда-Носик Н.Н., Черленяк І.І. Управління інноваційними проектами : навч. посіб. Ужгород : Говерла, 2017. 360 с.

Azizov S.P. (2018) Vykorystannia kontseptsii upravlinnia imidzhem pidpryiemstva u pidvyshchenni yoho konkurentnospromozhnosti [Using the concept of enterprise image management to increase its competitiveness]. Problemy innovatsiinoho investytsinoho rozvytku, no. 15, pp. 74–81.

Vasylenko O.V. (2003) Innovatsiinyi menedzhment [Innovation management]: navch. posib. dlia stud. vyshchykh navch. zakl. Kyiv: TsUL, 440 p.

Hrytsan O.V. (2016) Formuvannia pozytyvnoho imidzhu navchalnoho zakladu [Formation of a positive image of the educational institution]: metodychni rekomendatsii. Mykolaiv: OIPPO, 44 p.

Kolodka A.V. (2012) Imidzh orhanizatsii yak ekonomichna katehoriia: sutnist, zmist, osnovni etapy formuvannia [The image of the organization as an economic category: essence, content, main stages of formation]. Prometei, no. 2 (38), pp. 164–170.

Lozovskyi O.M., Ivantsova I.V. (2018) Innovatsiinyi proiekt yak priorytetnyi napriam rozvytku suchasnoho pidpryiemstva [Innovative project as a priority direction of development of a modern enterprise]. Molodyi vchenyi, no. 2 (2), pp. 723–726.

Pshenychna L. (2018) Imidzh kerivnyka – vazhlyva skladova kariery upravlintsia [The manager's image is an important component of a manager's career]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, no. 6 (80), pp. 233–250.

Rodionov O.V. (2005) Skladovi imidzhu pidpryiemstva [Components of the image of the enterprise]. In Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva. Luhansk: Vyd-vo SNU im. V. Dalia. No. 1 (13), pp. 154–159.

Safonik N.P., Kovalchuk A.M., Karpenko I.O. (2021) Osoblyvosti formuvannia ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstva iz pozytsii yoho imidzhu v umovakh adaptatsii do zmin [Peculiarities of the formation of the economic potential of the enterprise from the standpoint of its image in the conditions of adaptation to changes]. Biznes Inform, no. 11, pp. 287–293.

Sobko O., Krysovatyi I. (2021) Vdoskonalennia upravlinnia innovatsiinymy proektamy ta pozhvavlennia innovatsiinoi aktyvnosti pidpryiemstv Ukrainy [Improving the management of innovative projects and revitalizing the innovative activity of Ukrainian enterprises]. Visnyk ekonomiky, is. 3, pp. 84–97.

Poida-Nosyk N.N., Cherleniak I.I. (Comps.). (2017) Upravlinnia innovatsiinymy proektamy [Management of innovative projects]: navch. posib. Uzhhorod: Hoverla, 360 p.

Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Бабенко, І. (2023). ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЄКТУ ЯК УПРАВЛІНСЬКА ПРОБЛЕМА. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3 (95), 39-42. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.3.6
Розділ
УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ