ОСОБЛИВОСТІ ХОЛІСТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ ГЛОБАЛЬНОЇ ІНДУСТРІЇ МОДИ В ХХІ СТОЛІТТІ

Ключові слова: холістичний маркетинг, глобальна індустрія моди, діджиталізація, сталий розвиток, fashion-компанії

Анотація

Активне поширення концепції холістичного маркетингу в глобальній індустрії моди обґрунтовано тим, що саме це дозволяє досягти індикаторів сталого розвитку, відповідність яких є важливим питанням для споживачів, особливо для нових поколінь, які є соціально та екологічно свідомими та очікують, що модні бренди будуть більш етичними, прозорими та сталими. Українська індустрія моди має значний потенціал для формування сталої індустрії моди завдяки високоякісній сировині, зв'язку з природою, культурою, текстильними традиціями, використанню унікальних технологій тощо. Це дозволить їй стати одним з драйверів відновлення та подальшого розвитку вітчизняної економіки, що актуалізує питання дослідження особливостей застосування холістичного маркетингу в глобальній індустрії моди з метою визначення кращих практик для подальшого впровадження в українських реаліях. Теоретичним та методологічним підґрунтям для написання статті стали праці вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно дослідження концепції цілісного маркетингу та його використання в певних галузях. Дослідження проведено із застосуванням методів теоретичного узагальнення, порівняльного аналізу, синтезу, індукції та дедукції, що дало змогу ідентифікувати особливості холістичного маркетингу в глобальній індустрії моди в ХІ столітті, а саме: посилення цифрової присутності fashion-компаній за допомогою інтуїтивно зрозумілого досвіду онлайн-покупок, швидкої доставки та індивідуалізованих форм спілкування в мережі; поширення моди сталого розвитку через мінімізацію негативного впливу на навколишнє середовище, купівлю товарів у місцевих постачальників для підтримки місцевого економічного розвитку, створення гідних умов праці; розуміння необхідності отримання сертифікату ВСorp. Отримані результати є корисними для представників української індустрії моди у частині формування уявлення про специфіку розвитку інноваційної соціальної бізнес-моделі, яка орієнтована на міленіалів із соціальною свідомістю за рахунок використання сталого контенту цифрових каналів та електронної комерції.

Посилання

How do we incorporate sustainability to the Latin American Textile Industry. 2020. URL: https://www.hechoxnosotros.org/post/how-do-we-incorporate-sustainability-to-the-latin-american-textile-industry (дата звернення 25.07.2023)

Poverty in Latin America remained steady in 2017, but extreme poverty increased to the highest level since 2008, while inequality has fallen notably since 2000. URL: https://www.cepal.org/en/pressreleases/poverty-latin-america-remained-steady-2017-extreme-poverty-increased-highest-level (дата звернення 23.07.2023)

Keller K.L. & Kotler P. Holistic marketing: a broad, integrated perspective to marketing management. In Does Marketing Need Reform?: Fresh Perspectives on the Future. Routledge, 2015. P0p. 308–313.

Mele C., Pels J. & Storbacka K.A holistic market conceptualization. Journal of the Academy of Marketing Science. 2015. No. 43. P. 100–114.

Darasha J. & Muneshwar S. Adoption of Holistic Marketing in Corporates. Journal of Interdisciplinary Cycle Research. 2021. No. 13. P. 1272–1289.

Сібрук В. & Сібрук А. Еволюція холістичного маркетингу: основні аспекти та сучасний стан. Економіка та суспільство. 2023. № (49). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-3

Cătălin M.C., Andreea P. & Adina C.A holistic approach on internal marketing implementation. Business Management Dynamics. 2014. Vol. 3(11). P. 9.

Busnaina I. Fashion marketing in Arab world: Maintaining brand identity vs. adaptation. Journal of Textile and Apparel, Technology and Management. 2014. No. 9. P. 567–589.

Khurana K. The Indian fashion and textile sector in and post COVID-19 times. Fashion and Textiles. 2022. Vol. 9(1). P. 15. DOI: https://doi.org/10.1186/s40691-021-00267-4

Bin S., Yum H. & Shim S.I. Fashion Consumption Culture in the Post-COVID-19 Era Identified through Big Data Analysis-Focusing on Articles in the Chinese Fashion Network LADYMAX. cn. Journal of Fashion Business. 2021. Vol. 25(2). P. 80–97. DOI: https://doi.org/10.12940/jfb.2021.25.2.80

Majumdar A., Shaw M. & Sinha S.K. COVID-19 debunks the myth of socially sustainable supply chain: A case of the clothing industry in South Asian countries. Sustainable Production and Consumption. 2020. No. 24. P. 150–155. DOI: https://doi.org/10.1016/j.spc.2020.07.001

Alpat F.E. & Aksu Y.Z. Fashion as a marketing tool and its communication aspect in developing markets. EMAJ: Emerging Markets Journal. 2014. Vol. 3(3). P. 67–76.

Choi H., Ko E., Kim E.Y. & Mattila P. The role of fashion brand authenticity in product management: A holistic marketing approach. Journal of Product Innovation Management. 2015. Vol. 32(2). P. 233–242.

Ilchenko N., Voynilovych V. Holistic marketing in the fashion industry of Ukraine. SCIENTIA FRUCTUOSA. 2020. Vol. 133(5). P. 68–76. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(133)06

Алєкперова Н., Губар М. & Сахнацька Н. Дослідження використання концепції холістичного маркетингу в діяльності фармацевтичної компанії України. Фармацевтичний журнал. 2020. Т. 75. № 1. DOI: https://doi.org/10.32352/0367-3057.1.20.03

Боліла С.Ю. & Кириченко Н.В. Холістична спрямованість маркетингу в діяльності м’ясопереробних підприємств для формування лояльного ставлення до продукції на регіональному ринку. Економічний простір. 2020. № (160). С. 34–39. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-6

Kim K.J. & Kim E.Y. Fashion marketing trends in social media and sustainability fashion management. Journal of Business Research. 2020. No. 117. P. 508–509.

Mukendi A., Davies I., Glozer S. & McDonagh P. Sustainable fashion: Current and future research directions. European Journal of Marketing. 2019. No. 12. P. 2–19. https://doi.org/10.1108/EJM-02-2019-0132

Lundblad L. & Davies I.A. The values and motivations behind sus¬tainable fashion consumption. Journal of Consumer Behaviour. 2016. No. 15, p. 149–162.

Garcia J.L. En México hay más de 60 empresas B que buscan benefi¬cios sociales y ambientales. 2020. URL: https://www.eleconomista.es/economia-eAm-mexico/noticias/10740042/08/20/En-Mexico-hay-mas-de-60-empresas-B-que-buscan-beneficios-sociales-y-ambientales.html (дата звернення 26.07.2023)

Nguyen N.P. & Mogaji E. Financial inclusion for women in the informal economy: An SDG agenda post pandemic / in Adeola O. (Ed.). Gendered perspectives on Covid-19 recovery in Africa. Palgrave Macmillan, 2021. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-88152-812

Schaltegger S., Lüdeke-Freund F. & Hansen E.G. Business model for sustainability: A co-evolutionary analysis of sustainable entrepreneurship, innovation, and transformation. Organisation & Environment. 2016. Vol. 29(3). P. 264–289.

How do we incorporate sustainability to the Latin American Textile Industry. (2020) Available at: https://www.hechoxnosotros.org/post/how-do-we-incorporate-sustainability-to-the-latin-american-textile-industry (accessed July 25, 2023).

Poverty in Latin America remained steady in 2017, but extreme poverty increased to the highest level since 2008, while inequality has fallen notably since 2000. (2019) Available at: https://www.cepal.org/en/pressreleases/poverty-latin-america-remained-steady-2017-extreme-poverty-increased-highest-level (accessed July 23, 2023).

Keller K.L. & Kotler P. (2015) Holistic marketing: a broad, integrated perspective to marketing management. In Does Marketing Need Reform?: Fresh Perspectives on the Future. Routledge, pp. 308–313.

Mele C., Pels J. & Storbacka K.A (2015) holistic market conceptualization. Journal of the Academy of Marketing Science, no. 43, p, 100–114.

Darasha J. & Muneshwar S. (2021) Adoption of Holistic Marketing in Corporates. Journal of Interdisciplinary Cycle Research, no. 13, p. 1272–1289.

Sibruk V. & Sibruk A. (2023) Evolution of holistic marketing: main aspects and current state. Economy and Society, no. (49). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-3

Cătălin M.C., Andreea P. & Adina C.A (2014) holistic approach on internal marketing implementation. Business Management Dynamics, vol. 3(11), p. 9.

Busnaina I. (2014) Fashion marketing in Arab world: Maintaining brand identity vs. adaptation. Journal of Textile and Apparel, Technology and Management, no. 9, p. 567–589.

Khurana K. (2022) The Indian fashion and textile sector in and post COVID-19 times. Fashion and Textiles, vol. 9(1), p. 15. DOI: https://doi.org/10.1186/s40691-021-00267-4

Bin S., Yum H. & Shim S.I. (2021) Fashion Consumption Culture in the Post-COVID-19 Era Identified through Big Data Analysis-Focusing on Articles in the Chinese Fashion Network LADYMAX. cn. Journal of Fashion Business, vol. 25(2), p. 80–97. DOI: https://doi.org/10.12940/jfb.2021.25.2.80

Majumdar A., Shaw M. & Sinha S.K. (2020) COVID-19 debunks the myth of socially sustainable supply chain: A case of the clothing industry in South Asian countries. Sustainable Production and Consumption, no. 24, p. 150–155. DOI: https://doi.org/10.1016/j.spc.2020.07.001

Alpat F.E. & Aksu Y.Z. (2014) Fashion as a marketing tool and its communication aspect in developing markets. EMAJ: Emerging Markets Journal, vol. 3(3), p. 67–76.

Choi H., Ko E., Kim E.Y. & Mattila P. (2015) The role of fashion brand authenticity in product management: A holistic marketing approach. Journal of Product Innovation Management, vol. 32(2), p. 233–242.

Ilchenko N., Voynilovych V. (2020) Holistic marketing in the fashion industry of Ukraine. SCIENTIA FRUCTUOSA, vol. 133(5), p. 68–76. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(133)06

Aliekperova N.V., Gubar M.A. & Sakhnatska N.M. (2020) Research on the using of the holistic marketing concept in the activity of Ukrainian pharmaceutical company. Farmatsevtychnyi Zhurnal, no. (1), p. 20–32. DOI: https://doi.org/10.32352/0367-3057.1.20.03

Bolila S. & Kyrychenko N. (2020) Holistic orientation of marketing in the activities of meat processing enterprises for the formation of a loyal attitude to products in the regional market. Economic Scope, no. (160), p. 34–39. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-6

Kim K.J. & Kim E.Y. (2020) Fashion marketing trends in social media and sustainability fashion management. Journal of Business Research, no. 117, p. 508–509.

Mukendi A., Davies I., Glozer S. & McDonagh P. (2019) Sustainable fashion: Current and future research directions. European Journal of Marketing, no. 12, p. 2–19. DOI: https://doi.org/10.1108/EJM-02-2019- 0132

Lundblad L. & Davies I.A. (2016) The values and motivations behind sus¬tainable fashion consumption. Journal of Consumer Behaviour, no. 15, p. 149–162.

Garcia J.L. (2020) En México hay más de 60 empresas B que buscan benefi¬cios sociales y ambientales. Available at: https://www.eleconomista.es/economia-eAm-mexico/noticias/10740042/08/20/En-Mexico-hay-mas-de-60-empresas-B-que-buscan-beneficios-sociales-y-ambientales.html (accessed July 26, 2023)

Nguyen N.P. & Mogaji E. (2021) Financial inclusion for women in the informal economy: An SDG agenda post pandemic / in Adeola O. (Ed.). Gendered perspectives on Covid-19 recovery in Africa. Palgrave Macmillan, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-88152-812

Schaltegger S., Lüdeke-Freund F. & Hansen E.G. (2016) Business model for sustainability: A co-evolutionary analysis of sustainable entrepreneurship, innovation, and transformation. Organisation & Environment, vol. 29(3), p. 264–289.

Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Дугінець, Г. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ХОЛІСТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ ГЛОБАЛЬНОЇ ІНДУСТРІЇ МОДИ В ХХІ СТОЛІТТІ. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3 (95), 34-38. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.3.5