МАРКЕТИНГ ЗНАНЬ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ІНШИЙ ПОГЛЯД НА ВЛАСТИВОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Анотація
Стаття присвячена створенню нового розуміння «відчутності» послуги у застосуванні до маркетингу освітніх продуктів, та ролі почуттів, відчуттів і імерсії у формуванні успішної стратегії формування уявлення про освітню програму. В рамках роботи для опису імерсивного маркетингу освітніх послуг використано бібліометричний аналіз та абстрактно-логічний метод. Під час бібліометричного аналізу відбувався пошук взаємозв’язку між поняттями «нейромаркетинг», «сенситивний маркетинг» та «імерсивний маркетинг». Отриманий набір супутніх ключових слів в результаті проведеного бібліометричного аналізу дозволяє стверджувати про наявність двох спільних векторів в різних видах маркетингу: поведінка споживача та набір засобів цифрового маркетингу. Представлено «широкий» підхід до формування стратегії імерсивного маркетингу, який виходить за рамки використання інструментів віртуальної та доповненої реальності. Використання нейромаркетингу (почуття), сенсорного маркетингу (відчуття) дає можливість «занурення», що і забезпечує імерсивний маркетинг. Запропонована концепція імерсивного маркетингу дозволяє переглянути підхід, який стверджує про «невідчутність» освітньої послуги. Відчути послугу можливо за рахунок багатоетапного, диверсифікованого впливу на потенційного споживача. Цей вплив має коригуватись у відповідь на відгуки про послугу та проведені поведінкові дослідження. В такому разі змінюються підходи до демонстрації послуги на промоційних заходах. «Відчутність» освітньої послуги стає реальною і забезпечення знайомства з нею до її купівлі не за допомогою описових інструментів, а з використанням «занурення» споживача у послугу – визначальний крок для закладів вищої освіти.
Посилання
15 Effective Higher Education Marketing Trends for 2022–2023 (2022). URL: https://www.thinkorion.com/ blog/higher-education-marketing-trends
Barnes, S. (2016). Understanding Virtual Reality in Marketing: Nature, Implications and Potential (November 3, 2016). URL: https://ssrn.com/abstract=2909100 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2909100
Donthu, N., Kumar, S., Mukherjee, D., Pandey, N., & Lim, W. M. (2021). How to conduct a bibliometric analysis: An overview and guidelines. Journal of Business Research, 133, 285–296.
Hudders, L. & Lou, C (2022). A new era of influencer marketing: Lessons from Recent Inquires and Thoughts on Future Directions. International Journal of Advertising, 41(1), 1–5.
Kubjatkova, A. (2021). The Influence of Sensitivity Analysis on the Process of Price Decision Making and Pricing of the Company. SHS Web of Conferences 92, 02035.
Tom Dieck, M.C., & Han D.D. (2022). The role of immersive technology in Customer Experience Management. Journal of Marketing Theory and Practice, 30(1), 108–119. DOI: https://doi.org/10.1080/10696679.2021.1891939
Vences, N.A., Díaz-Campo, J., & Rosales, D.F.G. (2020). Neuromarketing as an Emotional Connection Tool Between Organizations and Audiences in Social Networks. A Theoretical Review. Frontiers in Psychology, 11, 1787.
Білоусова, С.В. Маркетинг освітніх послуг: стан, тенденції, перспективи. Бізнес-Навігатор. 2015. № 1(36). С. 39–43.
Проєкт Стратегії маркетингу послуг з вищої освіти на міжнародному освітньому ринку. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/proyekt-strategiyi-marketingu-poslug-z-vishoyi-osviti-na-mizhnarodnomu-osvitnomu-rinku-gromadske-obgovorennya
Річний звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти за 2021 рік / За заг. ред. С. Квіта. Київ : Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, 2022. 232 с.
15 Effective Higher Education Marketing Trends for 2022–2023 (2022). Available at: https://www.thinkorion.com/blog/higher-education-marketing-trends
Barnes, S. (2016). Understanding Virtual Reality in Marketing: Nature, Implications and Potential (Novem-ber 3, 2016). Available at: https://ssrn.com/abstract=2909100 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2909100
Donthu, N., Kumar, S., Mukherjee, D., Pandey, N., & Lim, W. M. (2021). How to conduct a bibliometric analysis: An overview and guidelines. Journal of Business Research, 133, 285–296.
Hudders, L. & Lou, C (2022). A new era of influencer marketing: Lessons from Recent Inquires and Thoughts on Future Directions. International Journal of Advertising, 41(1), 1–5.
Kubjatkova, A. (2021). The Influence of Sensitivity Analysis on the Process of Price Decision Making and Pricing of the Company. SHS Web of Conferences 92, 02035.
Tom Dieck, M.C., & Han D.D. (2022). The role of immersive technology in Customer Experience Manage-ment. Journal of Marketing Theory and Practice, 30(1), 108–119. DOI: https://doi.org/10.1080/10696679.2021.1891939
Vences, N.A., Díaz-Campo, J., & Rosales, D.F.G. (2020). Neuromarketing as an Emotional Connection Tool Between Organizations and Audiences in Social Networks. A Theoretical Review. Frontiers in Psychology, 11, 1787.
Bilousova, S.V. (2015). Marketynh osvitnikh posluh: stan, tendentsii, perspektyvy. Biznes-Navihator, no. 1(36), рр. 39–43.
Proiekt Stratehii marketynhu posluh z vyshchoi osvity na mizhnarodnomu osvitnomu rynku. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/proyekt-strategiyi-marketingu-poslug-z-vishoyi-osviti-na-mizhnarodnomu-osvit¬nomu-rinku-gromadske-obgovorennya
Richnyi zvit Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity za 2021 rik (2022) / Za zah. red. S. Kvita. Kyiv: Natsionalne ahentstvo iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity, 232 р.