Методичні підходи до оцінювання ринкового потенціалу регіону
Анотація
У статті розкрито сутність поняття «ринковий потенціал регіону» та обґрунтовано його роль у вирішенні наукових та прикладних завдань. Охарактеризовано методичні підходи до оцінювання сукупності характеристик регіональних товарних ринків в розрізі декількох оціночних площин, зокрема: розміру (ємності та масштабу) ринку; його доступності і ступеня насиченості товарами; рівня конкуренції, стабільності та конкурентоспроможності ринку; просторової нерівномірності розподілу виробничого і споживчого потенціалів. Зазначено, що при оцінці ринкового потенціалу регіону доцільно оцінювати також ступінь відкритості ринку, який характеризує вплив зовнішніх по відношенню до регіонів ринків. Запропоновано методику оцінки ринкового потенціалу регіону, яка включає поетапний алгоритм аналізу особливостей його формування та використання на основі оцінки його параметрів в розрізі структурного та просторового підходів. Відзначено, що алгоритм оцінки ринкового потенціалу регіону має комплексний характер оскільки базується на врахуванні чинників зовнішнього і внутрішнього середовища.
Посилання
2. Grigor'yev, D.A., Suslova, Yu.Yu. (2014). Teoreticheskiye i metodicheskiye podkhody k izucheniyu rynochnogo potentsiala i yego yemkosti [Theoretical and methodological approaches to the study of market potential and its capacity] Problemy sovremennoy ekonomiki – Problems of the modern economy, 2(50), 234-237.
3. Filimonenko, I.V. (2006). Methodology for assessing and choosing effective local markets in the region [Methodology for as-sessing and choosing effective local markets in the region]. URL: https://nsu.ru/rs/mw/link/Media: /22331/11_Filimonenko.pdf
4. Lamben, Zh. Zh. (2004). Market-oriented management. Strategic and operational marketing [Menedzhment, oriyentiro-vannyy na rynok. Strategicheskiy i operatsionnyy marketing]. SPb.: Piter.
5. Karlina, T.V. (2010). Razvitiye mekhanizma regulirovaniya sistemy regional'nykh tovarnykh rynkov na osnove iyerarkhi-cheskogo podkhoda [Development of a mechanism for regulating the system of regional commodity markets based on a hierarchical approach]. Avtoreferat dissertatsii na soiskaniye uchenoy stepeni kandidata ekonomicheskikh nauk: Spetsial'nost' 08.00.05 – Ekonomika i upravleniye narodnym khozyaystvom (regional'naya ekonomika), 2010. 23s..
6. Head, K., Mayer., T. (2004). Market potential and the location of japanese investment in the european UNION. URL: https://spire.sciencespo.fr/hdl:/2441/10192/resources/mayer-head-res-2004.pdf
7. Ray, D. (1965). Market Potential and Economic Shadow: A Quantitative Analysis of Industrial Location in Southern Ontario. Chicago: University of Chicago.
8. Domin, N. M. (1991). Upravleniye razvitiye gradostroitel'nykh sistem [Management of the development of urban planning systems]. Kyev.
9. Reilly, W. J. (1931). The Law of Retail Gravitation. New York: Knickerbrocker Press.
10. Luce, R. (1959). Individual Choice Behavior // New-York: John Wiley & Sons.
11. Huff, D.L. (1964). Defining and Estimating a Trade Area. Journal of Marketing, №28. R. 34-38.
12. Harris, C. D. (1954). The market as a factor in the localization of production. Annals of the Association of American Geogra-phers.
13. Combes, P.-P., Mayer, T., Thisse, J.-F. (2008). Economic Geography. The Integration of Regions and Nations. Princeton, NJ, Princeton University Press.
14. Ciccone, A., Hall, R. E. (2013). Productivity and the Density of Economic Activity. American Economic Review, 2996, 86(1), 54–70.
15. Trubekhyna, Y.E. (2014). Analiz mekhanizmov prostranstvennoy kontsentratsii (na primere malogo biznesa v Sibirskom federal'nom okruge) [Analyz mekhanyzmov prostranstvennoj koncentracyy (na prymere malogho byznesa v Sybyrskom federaljnom okrughe]. Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Sotsial'no-ekonomicheskiye nauki – Novosibirsk State Universi-ty Bulletin. Series: Socio-economic sciences, 14.2, 101–117.