ВАЖЛИВІСТЬ CRM СИСТЕМ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
У статті розкривається сутність CRM системи. Розглянуто основні елементи, принципи роботи CRM-системи та наведено основні етапи впровадження CRM-системи. Обґрунтовано важливість інструментів CRM, які дозволяють підприємству оптимізувати процес взаємодії з клієнтами, а також створити ефективний механізм управління маркетингом, продажами та обслуговуванням. Проаналізовано основні функції CRM-системи, які оптимізують роботу відділу продажів, спрямовані на підвищення якості обслуговування та збільшення прибутку компанії. Визначено важливість CRM-системи, а також більшості автоматизованих інформаційних систем, призначених для швидкої обробки великого обсягу інформації. CRM - це система для управління відносинами з клієнтами та оптимізації бізнес-процесів. Функції CRM-системи різноманітні та охоплюють широкий спектр діяльності. Для відділів продажів системи CRM надають інструменти для створення потенційних клієнтів, управління можливостями та прогнозування продажів. Відділи обслуговування клієнтів отримують переваги від систем CRM, скорочуючи час відповіді, відстежуючи запити клієнтів і ефективно вирішуючи проблеми. Подібно до інших автоматизованих інформаційних систем, цінність системи CRM полягає в її здатності швидко й ефективно обробляти великі обсяги даних. Автоматизуючи рутинні завдання та надаючи доступ до інформації в реальному часі, системи CRM дають можливість організаціям приймати обґрунтовані рішення та оперативно реагувати на потреби клієнтів. У сфері маркетингу системи CRM виявилися безцінними активами. Використовуючи дані клієнтів, організації можуть розробляти цільові маркетингові кампанії, персоналізувати досвід клієнтів і вимірювати ефективність своїх маркетингових зусиль. CRM-системи також дозволяють компаніям визначати можливості збільшених і перехресних продажів, максимізуючи тривалу цінність клієнта. Майбутнє CRM-систем багатообіцяюче з постійним прогресом у технологіях і зростанням рівня впровадження. Оскільки організації продовжують визнавати переваги CRM, ми можемо очікувати появи ще більш складних та інтегрованих рішень. Впровадження CRM-системи може значно покращити маркетингову діяльність компанії, підвищити задоволеність клієнтів і сприяти загальному розвитку бізнесу. Системи CRM полегшують управління знаннями, співпрацю та звітність, дозволяючи організаціям приймати рішення на основі даних і оптимізувати свою діяльність. Доведено, що використання CRM-системи для маркетингу допомагає використовувати дані клієнтів у розробці стратегії компанії. Зроблено висновки щодо перспектив впровадження CRM-систем та її впливу на підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства.
Посилання
Білоцерківський О.Б. Використання CRM-систем для управління торговельними підприємствами. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2020. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_33/
Гарафонова О.І. Використання CRM-системи та кластеризації у маркетинговій діяльності сучасного підприємства. Науковий вісник Полісся. 2015. № 3 (3). С. 85–89.
Картиш С.В., Кульчітская І.М., Поташник М.М. Управління комплексом маркетингу на підприємстві на основі CRM-технології. Маркетинг в Україні і за кордоном. 2012. № 2. С. 58.
Крисько Ю. Що таке управління відносинами з клієнтами (CRM): визначення, типи, кейси. 2022. URL: https://snov.io/glossary/ua/customer-relationship-management-crm-ua/
Островерхов В.М. Застосування CRM-систем у маркетинговій діяльності та управлінні персоналом транспортних підприємств. Економічний аналіз. 2018. № 3. С. 199–206. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/download/1581/6565656670
Федорович Р.В., Серединська В.М., Загородна О.М., Спільник І.В. Аналітичний інструментарій в маркетинговій діяльності: монографія. Тернопіль : ФОП Шпак В. Б., 2018. 308 с.
Яловега Н.І. CRM-система як інструмент удосконалення взаємовідносин з клієнтами. Тернопіль, 2019. С. 54–58. URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/3102/
Янчук Т., Боєнко О. Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство. 2023. № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89
Ярошенко В.А., Геселева Н.В., Подольна В В. Роль CRM-системи в маркетинговій діяльності підприємства. Вісник КНУТД. Серія «Економічні науки». 2015. № 3 (87). С. 81–86.
Bilotserkivskyi O. B. (2020) Vykorystannja CRM-system dlja upravlinnja torghoveljnymy pidpryjemstvamy. [The use of CRM systems for the management of trade enterprises.] State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, no. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_33/
Garafonova O. I. (2015) Vykorystannia CRM-systemy ta klasteryzatsii u marketynhovii diialnosti suchasnoho pidpryiemstva. [The use of the CRM system and clustering in the marketing activities of a modern enterprise]. Polissya: Scientific Bulletin, vol. 3, no. 3, pp. 85–89.
Kartysh S. V., Kulchitskaya I. M., Potashnyk M. M. (2012) Upravlinnia kompleksom marketynhu na pidpryiemstvi na osnovi CRM-tekhnolohii. [Management of the marketing complex at the enterprise based on CRM technology]. Marketing in Ukraine and abroad, no. 2, p. 58.
Krysjko Ju. (2022) Shho take upravlinnja vidnosynamy z klijentamy (CRM): vyznachennja, typy, kejsy [What is customer relationship management (CRM): definitions, types, cases]. Available at: https://snov.io/glossary/ua/customer-relationship-management-crm-ua/
Ostroverkhov V. M. (2018) Zastosuvannia CRM-system u marketynhovii diialnosti ta upravlinni personalom transportnykh pidpryiemstv. [Application of CRM systems in marketing activities and personnel management of transport enterprises]. Economic analysis, no. 3, pp. 199–206. Available at: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/download/1581/6565656670
Fedorovych R. V., Seredynska V. M., Zagorodna O. M., Spilnyk I. V. (2018). Analitychnyi instrumentarii v marketynhovii diialnosti. [Analytical tools in marketing activities]. Ternopil: Monograph FO-P Shpak V. B., p. 308.
Jalovegha N. I. (2019) CRM-systema jak instrument udoskonalennja vzajemovidnosyn z klijentamy [CRM system as a tool for improving customer relations]. Ternopil, pp. 54–58. Available at: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/3102
Yanchuk T., Boyenko O. (2023) Vprovadzhennia CRM-system yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti marketynhovoi diialnosti [Implementation of CRM systems as a means of increasing the effectiveness of marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvо - Economy and society. no. 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89
Yaroshenko V. A., Geseleva N. V., Podolna V. V. (2015) Rol CRM-systemy v marketynhovii diialnosti pidpryiemstva. [The role of the CRM system in the marketing activities of the enterprise]. Bulletin of KNUTD. Series "Economic Sciences", no. 3 (87), pp. 81–86.