ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ ТАРГЕТОВАНОЇ РЕКЛАМИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ПЕРЕВАГИ ТА СКЛАДНОЩІ
Анотація
У статті досліджено теоретичні основи персоналізації таргетованої реклами в соціальних мережах як ключового інструменту маркетингових комунікацій, переваги та складнощі застосування для підприємств. Визначено роль таргетованої реклами в соціальних мережах, основні переваги персоналізованої реклами, зокрема підвищення взаємодії зі споживачами, оптимізація використання рекламного бюджету, зростання конверсії, покращення лояльності до бренду. А також виокремлені потенційні проблеми, які можуть виникнути під час впровадження таргетованої реклами в процесі реалізації персоналізованих кампаній, серед яких технічні обмеження, проблеми конфіденційності даних, етичні питання, ризики невірної сегментації, висока конкуренція. Було розглянуто найпопулярніші соціальні мережі, основні інструменти і технології, які надають платформи для налаштувань таргетингу. Детально проаналізовано і виокремлено можливі шляхи розвитку, а також сформовані рекомендації для компаній, які розглядають можливість впровадження таргетованої реклами у своїх маркетингових стратегіях. Формування ефективної маркетингової стратегії з використання таргетованої реклами в соціальних мережах є важливим елементом інноваційного розвитку, що дозволяє підприємства активно продавати свої товари чи послуги, адаптуватися до ринкових умов і підвищувати власну конкурентоспроможність. Основними теоретичними засадами цього процесу є: вибір платформи для реклами – залежить від інтересів і віку цільової аудиторії; визначення типу таргетингу - вибір певного типу залежить від цілей підприємства, а також продукту чи послуги яку рекламують; аналіз даних про клієнтів – дозволяє швидко адаптувати кампанії під зміни трендів чи поведінки споживачів; автоматизація процесів та використання ШІ – дозволяє суттєво підвищити точність налаштувань рекламних кампаній і знизити витрати на підготовку і запуск. Розвиток персоналізованої таргетованої реклами є одним з ключових аспектів конкурентоспроможності підприємств у цифровому середовищі, який дозволяє підвищити ефективність реклами, а також адаптувати рекламні кампанії до кожного споживача індивідуально, забезпечуючи лояльність клієнтів до бренду.
Посилання
Соцмережі як майданчик для пошуку роботи. URL : https://mmr.ua/show/66-ukrayincziv-obirayut-telegram-dlya-novin-doslidzhennya-vikoristannya-soczmerezh-pid-chas-vijni
Oklander M.A., Oklander T.O. Evolution of the marketing theory: genesis, conception, periodization. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2016. № 4. С. 92–105.
Таргетинг у маркетингу: ідеальний шлях до вашої аудиторії. URL: https://inproject.org/targetyng-u-marketyngu/.
Карась О. Таргетинг – один із видів стратегічної реклами. Журнал європейської економіки. 2014. Том 13. № 3. С. 324–332.
Гаврилюк І. Таргетована реклама у соціальних мережах. Економіка та суспільство. 2024. № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-102
Most popular social networks worldwide as of January2021, ranked by number of active users. Statista : website. URL: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/
How to get the most from big data. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/how-to-get-the-most-from-big-data
Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ : Діалектика, 2020. 880 с.
Sotsmerezhi yak maidanchyk dlia poshuku roboty [Social networks as a tool for finding a job]. Available at: https://mmr.ua/show/66-ukrayincziv-obirayut-telegram-dlya-novin-doslidzhennya-vikoristannya-soczmerezh-pid-chas-vijni
Oklander M.A., Oklander T.O. (2016) Evolution of the marketing theory: genesis, conception, periodization. Marketing and Management of Innovations. no.4., pp. 92–105.
Tarhetynh u marketynhu: idealnyi shliakh do vashoi audytorii [Targeting in marketing: the ideal way to your audience]. Available at: https://inproject.org/targetyng-u-marketyngu/
Karas O. (2014) Tarhetynh – odyn iz vydiv stratehichnoi reklamy [Targeting is one of the types of strategic advertising]. Journal of European Economics, vol. 13, no. 3, p. 324–332.
Gavrilyuk I. (2024) Tarhetovana reklama u sotsialnykh merezhakh [Targeted advertising in social networks]. Economy and society. No. 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-102
Most popular social networks worldwide as of January2021, ranked by number of active users. Statista : website. Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/
How to get the most from big data. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/how-to-get-the-most-from-big-data
Kotler, P. and Armstrong, G. (2020) Osnovy marketynhu [Osnovy marketynhu]. Dialektyka, Kyiv, Ukraine, p. 880.