ЛОГІСТИКА ЯК ЧАСТИНА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ БРЕНДУ

Ключові слова: логістика, маркетингова логістика, маркетингова стратегія бренду, бренд, брендинг, маркетингова стратегія, ланцюги поставок

Анотація

У статті розглядається роль логістики як важливого інструменту маркетингової стратегії бренду. Окреслюється її вплив на сприйняття компанії збільшенням споживачів, формування конкурентних переваг та рівень лояльності клієнтів. Аналізуються ключові логістичні USP (унікальні торгові пропозиції), такі як швидкість доставки, прозорість відстеження, екологічні рішення, гнучкі умови повернення товарів та їхня гарантія якості. Особлива увага приділяється тому, як логістика може стати частиною ціннісної пропозиції бренду. Результати дослідження підтверджують, що логістика є не лише операційною функцією, а й стратегічним елементом формування тривалих відносин із клієнтами та зміцнення бренду. Відзначається, що вміле поєднання маркетингу і логістики дозволить приймати швидкі та раціональні рішення щодо забезпечення ефективної взаємодії між внутрішнім та зовнішнім середовищем підприємства: впровадження маркетингово-логістичного управління підприємством допоможе оптимізувати збутову діяльність за рахунок зростання оборотності та пришвидшення продажів; зниження товарно-матеріальних запасів на підставі прогнозу реалізації; контролювання ринкової кон’юнктури та поточних купівельних переваг; налагодження взаємовідносин із постачальниками та споживачами; зниження виробничих та операційних витрат. Відмічено, що проектування ланцюга поставок слід починати з маркетингової складової, відштовхуючись від задуму товару, дослідження ринку, випуску пробної партії товару. Одним з ефективних методів підвищення конкурентоспроможності підприємства за рахунок логістики є впровадження логістичних концепцій, пов’язаних з брендингом. Вказано, що серед фундаментальних логістичних концепцій виділяють інформаційну, маркетингову та інтегральну. Логістичні концепції мають стратегічний вплив на діяльність торговельних підприємств, у тому числі на прибуток і доходи підприємства, від них залежить час виконання замовлень, сприйняття цінності товарів, надійність поставок та формування бренду підприємства.

Посилання

Євдокимов А.В. Логістичні стратегії та логістичні процеси на торговельних підприємствах / А.В. Євдокимов, Ю.В. Чорток, А.О. Родимченко // Сталий розвиток економіки : Всеукр. наук.-вироб. журн. / ПВНЗ «Університет економіки і підприємництва» ПП «Інститут економіки і технологій підприємництва». 2012. Вип. 1 (11). С. 246–249.

Кочубей Д. Розробка логістичних стратегій торговельних підприємств. Товари і ринки. 2010. № 1. С. 9–17.

Леонова С.В., Теплюк С.С. Інтеграція маркетингу і логістики в управлінні ризиками підприємства з використанням методів економіко-математичного моделювання. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 32.

Ільченко Н.Б. Логістичні стратегії в торгівлі : монографія. Київ : Київ. нац. торг. екон. ун-т, 2016. 432 с.

Смерічевська С.В., Жаболенко М.В., Маловичко С.В. Маркетинг і логістика: концептуальні основи та стратегічні рішення: навчальний посібник. Львів : «Магнолія 2006», 2013. 548 с. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38702.

Солодка О.В. Логістична складова конкурентоспроможності промислового підприємства. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2009. С. 393–400. URL: https://vlp.com.ua/files/57_2

Черноусов Е.В. Аналіз ринку логістичних провайдерів – зарубіжний досвід. 2008. № 6. С. 13–17.

Холодний Г.О. Маркетингова логістика як основа концепції ефективного підприємництва. Вісник ХНТУ. 2019. № 4(71),

Yevdokymov A.V. Lohistychni stratehii ta lohistychni protsesy na torhovelnykh pidpryiemstvakh / A.V. Yevdokymov, Yu.V. Chortok, A.O. Rodymchenko. Stalyi rozvytok ekonomiky : Vseukr. nauk.-vyrob. zhurn. / PVNZ «Universytet ekonomiky i pidpryiemnytstva» PP «Instytut ekonomiky i tekhnolohii pidpryiemnytstva». 2012. Vyp. 1 (11). S. 246–249.

Kochubei D. Rozrobka lohistychnykh stratehii torhovelnykh pidpryiemstv. Tovary i rynky. 2010. № 1. S. 9–17.

Leonova S.V., Tepliuk S.S. Intehratsiia marketynhu i lohistyky v upravlinni ryzykamy pidpryiemstva z vykorystanniam metodiv ekonomiko-matematychnoho modeliuvannia. Ekonomika ta suspilstvo. 2021. Vyp. 32.

Lohistychni stratehii v torhivli : monohrafiia / N.B. Ilchenko. Kyiv : Kyiv. nats. torh. ekon. un-t, 2016. 432 s.

Smerichevska S.V., Zhabolenko M.V., Malovychko S.V. Marketynh i lohistyka: kontseptualni osnovy ta stratehichni rishennia: navchalnyi posibnyk. Lviv: «Mahnoliia 2006», 2013. 548 s. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38702

Solodka O.V. Lohistychna skladova konkurentospromozhnosti promyslovoho pidpryiemstva. Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2009. S.393-400. URL: https://vlp.com.ua/files/57_2

Chernousov E.V. Analiz rynku lohistychnykh provaideriv – zarubizhnyi dosvid. 2008. № 6. S. 13–17.

Kholodnyi H.O. Marketynhova lohistyka yak osnova kontseptsii efektyvnoho pidpryiemnytstva. Visnyk KhNTU No 4(71), 2019.

Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Панюк, Т., & Марценюк, В. (2025). ЛОГІСТИКА ЯК ЧАСТИНА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ БРЕНДУ. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (1 (101), 56-60. https://doi.org/10.32782/bsnau.2025.1.10