ВИКОРИСТАННЯ CRM – СИСТЕМ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТЕЙ

  • Олена Берестецька Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя https://orcid.org/0000-0001-7119-4496
  • Наталія Різник Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя https://orcid.org/0000-0001-5931-7879
Ключові слова: програмне забезпечення, CRM-системи, CRM-технології, клієнт, функціональні можливості

Анотація

В кожному періоді життя та діяльності людини чи бізнесу випадають певні умови, в яких не відомо як повестися, як скерувати діяльність підприємства, щоб вистояти і вижити. Так, в ХХІ столітті - в час інформаційних і телекомунікаційних технологій та цифровізації усіх сфер життя й діяльності, війна стала найбільшим потрясінням після пандемії. Знову бізнесу і всім українцям доводиться вчитись, як виживати, планувати та діяти в умовах невизначеності. Метою статті є дослідження застосування вітчизняних CRM - систем в умовах невизначеностей, які спіткали Україну в час війни та визначити вплив автоматизації бізнес-процесів на результативність бізнесу. У статті досліджено використання CRM - систем в Україні в умовах невизначеностей; розглянуто функціонал найбільш використовуваних CRM – систем в Україні в час війни та виокремлено базові методи визначення ефективності CRM – системи, на основі яких можна зробити остаточний висновок щодо результативності її застосування. В даній статті охарактеризовано CRM-системи як інструмент підвищення ефективності взаємодії підприємства з клієнтами, визначено сутність CRM-систем та роль їх впровадження на підприємстві та основні функції CRM. Також наведено переваги та прогалини вітчизняних CRM - систем, які стали популярними на другому році війни, коли російський програмний продукт став забороненим в Україні. Доведено, що впровадження CRM - систем потребують компанії, що спеціалізуються на продажу товарів або послуг, і безпосередньо взаємодіють з великою кількістю клієнтів. Так, за допомогою CRM-системи компанія збирає інформацію про своїх клієнтів і використовує в інтересах свого бізнесу шляхом вибудовування взаємовигідних відносин. Таким чином, CRM-система з програмного продукту перетворюється у бізнес-стратегію побудови стійких ділових відносин компанії. Тому, українським підприємствам необхідно досліджувати інноваційні розробки CRM-систем та оперативно впроваджувати їх.

Посилання

Білоцерківський О.Б. Оцінювання економічної ефективності впровадження CRM – систем у діяльність торговельних підприємств. Вісник ОНУ імені І.І. Мечнікова. 2020. Т.25.Вип.2(81). С. 167-172.

Верескун М.В. Методи оцінки ефективності впровадження інформаційних систем на промислових підприємствах. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2015. Випуск 1(11). С. 21-26.

Гордєєва–Герасимова Л. Впровадження CRM – системи на підприємстві. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. № 6, Том 2. С.115-118.

Юрчук Н.П. CRM - системи: особливості функціонування та аналіз українського ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Випуск 23, частина 2. С. 141-147.

Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д. Використання CRM- систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці. 2017. Випуск 2 (58). С. 89-94.

Рибачук-Ярова Т.В., Марченко М.І. Теоретико-методичні засади використання CRM – системи на підприємствах. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/31910/1/CRM%20system.pdf (дата звернення: 15.10.2023).

Топ 11 найкращих CRM-систем в Україні. URL: https://seoukraine.com.ua/top-11-naikrashchykh-crm-system-v-ukraini/(дата звернення: 25.10.2023).

Як змінився рейтинг CRM в Україні за час війни у 2022 році. URL: https://ain.ua/2023/03/10/yak-zminyvsya-rejtyng-crm-v-ukrayini-za-chas-vijny-u-2022-roczi/ (дата звернення: 24.10.2023).

Яку CRM обрати для інтернет-магазину: результати дослідження 2023. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/top-crm-for-online-store/ (дата звернення: 25.10.2023).

Berestetska O., Iankovets T., Orozonova A., Voitovych S., Parmanasova A., & Medvedieva K. Using Crm Systems for the Development and Implementation of Communication Strategies for Digital Brand Management and Internet Marketing: eu Experience. International Journal of Professional Business Review. 2023. Vol. 8(4), P. 01613-01613.

Bilocerkivsjkyj O.B. (2020) Ocinjuvannja ekonomichnoji efektyvnosti vprovadzhennja CRM – system u dijaljnistj torghoveljnykh pidpryjemstv. [Economic efficiency assessment of implementing CRM systems into trade enterprises activity] Visnyk ONU imeni I.I. Mechnikova, vol. 25, no. 2(81), pp. 167-172.

Vereskun M. V. (2015) Metody ocinky efektyvnosti vprovadzhennja informacijnykh system na promyslovykh pidpryjemstvakh. [Methods of evaluating the effectiveness of information systems implementation in industrial enterprises]. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualjnoji vlasnosti, vol. 1(11), pp.21-26.

Ghordjejeva – Gherasymova L. (2022) Vprovadzhennja CRM – systemy na pidpryjemstvi. [Implementation of the CRM system at the enterprise]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu, no. 6, tom 2, pp.115-118.

Jurchuk N.P. (2019) CRM - systemy: osoblyvosti funkcionuvannja ta analiz ukrajinsjkogho rynku. [CRM-systems: features of functioning and the analysis of ukrainian market] Naukovyj visnyk Uzhghorodsjkogho nacionaljnogho universytetu, vol. 23, psrt 2, pp. 141-147.

Mozghova Gh.V., Morozov A.O., Fomin O.D. (2017) Vykorystannja CRM- system na ukrajinsjkomu rynku: osoblyvosti ta perspektyvy. [The use of CRM-systems in ukrainian market: features and prospects]. Problemy systemnogho pidkhodu v ekonomici, vol. 2 (58), pp. 89-94.

Rybachuk-Yarova T.V., Marchenko M.I. Teoretyko-metodychni zasady vykorystannia CRM - systemy na pidpryiemstvakh [Theoretical and methodological principles of using CRM systems at enterprises]. Available at: https://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/31910/1/CRM%20system.pdf (accessed: 15.10.2023).

Top 11 naikrashchykh CRM-system v Ukraini [Top 11 best CRM systems in Ukraine]. Available at: https://seoukraine.com.ua/top-11-naikrashchykh-crm-system-v-ukraini/ (accessed: 25.10.2023).

Yak zminyvsia reitynh CRM v Ukraini za chas viiny u 2022 rotsi [How the CRM rating in Ukraine changed during the war in 2022]. Available at: https://ain.ua/2023/03/10/yak-zminyvsya-rejtyng-crm-v-ukrayini-za-chas-vijny-u-2022-roczi/ (accessed: 24.10.2023).

Yaku CRM obraty dlia internet-mahazynu: rezultaty doslidzhennia 2023 [Which CRM to choose for an online store: the results of the 2023 study]. Available at: https://horoshop.ua/ua/blog/top-crm-for-online-store/ (accessed: 25.10.2023).

Berestetska O., Iankovets T., Orozonova A., Voitovych S., Parmanasova A., & Medvedieva K. (2023). Using Crm Systems for the Development and Implementation of Communication Strategies for Digital Brand Management and Internet Marketing: eu Experience. International Journal of Professional Business Review, vol. 8(4), pp. 01613-e01613. [in English].

Опубліковано
2023-11-25
Як цитувати
Берестецька, О., & Різник, Н. (2023). ВИКОРИСТАННЯ CRM – СИСТЕМ В УКРАЇНІ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТЕЙ. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (4 (96), 26-31. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.4.5
Розділ
УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ